شناسه خبر: 16906 منتشر شده در مورخ: 1398/2/3 ساعت: 12:28 گروه: اجتماعی  
والدین با ثبت اطلاعات فرزند اوتیسم خود از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند
مدیرعامل انجمن اوتیسم:

والدین با ثبت اطلاعات فرزند اوتیسم خود از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند

مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: در ثبت مبتلایان به اختلال اوتیسم به شدت دچار چالش هستیم. خانواده هایی که دارای فرزند اوتیسم هستند باید به سازمان های مرتبط مراجعه و اطلاعات فرزند خود را ثبت کنند تا از خدمات مربوطه بهره مند شوند.

به گزارش ایران سپید سعیده صالح غفاری افزود: آمارهای مختلفی از مبتلایان به اوتیسم منتشر می شود که بر اساس آنها 700 هزار نفر در کشور مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار جهانی از هر 59 تولد، یک نفر مبتلا به اوتیسم است بر این اساس پیش بینی می شود در سال 98 تعداد 30 هزار متولد اوتیسم جدید به تعداد مبتلایان در کشور اضافه شود.
صالح غفاری یادآور شد: اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. 
مدیرعامل انجمن اوتیسم تاکید کرد: مبتلایان به اوتیسم شرایط یکسانی با هم ندارند و در تعاملات اجتماعی با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند.
غفاری ادامه داد: کودکان طیف اوتیسم به دلیل عدم تعاملات ارتباطی و مشکلات حسی معمولا نمی توانند درک درستی از مکان و زمان داشته باشند و قادر نیستند که با افراد پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *