شناسه خبر: 16768 منتشر شده در مورخ: 1398/1/21 ساعت: 12:39 گروه: بهداشت و سلامت  
بیمارستان خرس عروسکی در یزد راه اندازی شد

بیمارستان خرس عروسکی در یزد راه اندازی شد

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در راستای برنامه کاهش مشکلات روان ؛ بیمارستان خرس عروسکی برای کودکان دچار استرس و واهمه درمانی راه اندازی شد. .

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: فاطمه زارع با اشاره به اجرای طرح بیمارستان خرس عروسکی برای اولین در استان یزد، اظهار کرد: این طرح با همکاری دانشجویان پزشکی در دست اجراست و در این صورت مشکل ارائه خدمات درمانی به کودکانی که از پزشک و محیط های درمانی واهمه دارند تاحدودی برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که آشنایی کودک با خدمات بهداشتی و فضای بیمارستانی هدف اصلی اجرای این طرح است، افزود: این آموزش ها با اتاق بازی برای کودکان، آموزش رفتاری کودک در محیط های درمانی و کارگاه مهارت‌های فرزندپروری برای والدین همراه است.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در کنار آشنایی کودکان با فضای بیمارستانی شبیه سازی شده، والدین نیز از آموزش های واحدهای مختلف نظیر واحد بهداشت دهان و دندان و تغذیه بهره‌مند می‌شوند.

زارع در ادامه با اشاره به این‌که فضای نقاشی کودکان یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است، تصریح کرد: روانشناسان نقاشی کودکان روی رول‌ها را بررسی می‌کنند تا کودکان دارای اختلال نیز شناسایی و برای اقدامات تخصصی‌تر به پزشکان معرفی شوند.

این مسئول، توزیع پرسشنامه اختلال در کودکی را از دیگر اقدامات تدوین شده در این بیمارستان شبیه‌سازی شده دانست و بیان کرد: والدین با پاسخ دادن به سوالات این پرسشنامه در راستای شناسایی و رفع مشکلات کودکان خود اقدام مهمی انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که والدین می‌توانند کودکان 3 تا 7 سال خود را همراه با عروسک هایشان از 21 تا 23 فروردین ماه ساعت 16 الی 20 به این بیمارستان بیاورند، خاطرنشان کرد: این طرح در سالن همایش‌های باقرالعلوم به آدرس یزد، صفائیه، پشت پارک آزادگان، اجرا می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *