شناسه خبر: 16744 منتشر شده در مورخ: 1398/1/19 ساعت: 09:42 گروه: اجتماعی  
رونمایی از راهنمای بالینی کودکان ناشنوا و کم شنوا
همزمان با کنگره شنوایی شناسی ایران صورت می گیرد؛

رونمایی از راهنمای بالینی کودکان ناشنوا و کم شنوا

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، از رونمایی راهنمای بالینی مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا و کم شنوا خبر داد.

به گزارش ایران سپید  گیتا موللی، در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، گفت: راهنمای بالینی (گاید لاین) مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا و کم شنوا در روز چهارم اردیبهشت ۹۸، همزمان با برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران، افزود: این راهنمای بالینی، آخرین بیانیه بین المللیدر خصوص کودکان کم شنوا است و می‌تواند تحول بزرگی برای کودکان کم شنوای کشورمان باشد.

وی ادامه داد: این بیانیه ۱۰ ماده‌ای کنفرانس FCEI (مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا و کم شنوا)یک بیانیه / گاید لاین جهانی است که همه کشورها و مراکز دنیا ملزم به اجرای آن با لحاظ کردن مقتضیات فرهنگی خود هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، اظهار داشت: پیشینه این بیانیه در تابستان ۲۰۱۴ در کنگره اتریش با شرکت جمع بسیاری از محققین و دانشمندان بنام برگزار شد.

وی افزود: در پایان کنگره مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان کم شنوا، بیانیه‌ای ارائه شد که از همه کشورهای جهان خواسته شد به آن پایبند باشند و توانبخشی ها را بر اساس این اصول انجام دهند.

موللی ادامه داد: در تابستان ۲۰۱۶ این گروه از دانشمندان بار دیگر در کنگره fcei 2016 در اتریش دور هم جمع شدند و این ۱۰ اصل را مورد تأیید مجدد قرار دادند.

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران، گفت: بر اساس گایدلاین FCEI همه کودکان کم شنوا و ناشنوا لازم است در بدو تولد شناسایی و ۴۸ ساعت پس از تشخیص به مرکز مداخله زودهنگام ارجاع داده شوند. در این صورت کودکان ناشنوا و کم شنوا می‌توانند دقیقاً مانند دیگر کودکان، صحبت کنند و هیچ تفاوتی با کودکان شنوا نخواهند داشت.

موللی عنوان کرد: پیگیری امور مربوط به راهنمای بالینی FCEI در ایران و کار ترجمه و آماده سازی آن به زبان فارسی را انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با همکاری دانشگاه انجام داده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *