شناسه خبر: 16720 منتشر شده در مورخ: 1398/1/17 ساعت: 11:04 گروه: اجتماعی  
راه‌اندازی ۲ مرکز اوتیسم در دستور کار سال ۹۸ دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی
به مناسبت آغاز ماه جهانی "اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره اوتیسم" اعلام شد

راه‌اندازی ۲ مرکز اوتیسم در دستور کار سال ۹۸ دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ضمن گرامیداشت ۱۳ فروردین ماه(دوم آوریل) روز جهانی "طیف اختلالات اوتیسم" و نیز به مناسبت آغاز ماه جهانی "اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره اوتیسم"، اعلام کرد: راه‌اندازی دو مرکز اوتیسم در دستور کار سال ۹۸ این دانشگاه قرار گرفته است.

به گزارش ایران سپید بیژن خراسانی در سخنانی "اوتیسم" را یک اختلال عصبی- رشدی دانست و توضیح داد: این بیماری در سال‌های اولیه زندگی بروز پیدا می‌کند و شاخصه اصلی آن ضعف در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای است.

وی سپس به تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ارتباط با بیماران مبتلا به طیف اختلالات اوتیسم پرداخت و گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در راستای تحقق شعار روز جهانی اوتیسم در سال ۲۰۱۹ مبنی بر "فناوری نوین و مشارکت فعال" در حوزه‌های مورد نیاز بیماران اوتیسم، راه‌اندازی دو مرکز اوتیسم در دستور کار سال ۹۸ این دانشگاه قرار گرفته است.

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: در این مراکز، اعضای هیأت علمی و کارشناسان خبره از گروه‌های روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و مددکاران اجتماعی به صورت تیمی و در صورت نیاز با همکاری دیگر گروه‌های پزشکی، خدمات تخصصی توانبخشی به بیماران اوتیسم و خانواده آن‌ها ارائه خواهند داد.

خراسانی اظهار کرد: این دانشگاه علاوه بر ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به افراد دارای طیف اوتیسم، به پشتوانه حضور ۱۵۷ عضو هیأت علمی و بیش از ۶۰۰ دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در صدد ورود به مباحث آموزشی و تحقیقاتی حوزه اوتیسم در سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: از سویی با توجه به راه‌اندازی اولین "استارت آپ تریگر" توانبخشی کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، استفاده از فناوری‌های نوین توانبخشی در درمان افراد مبتلا به اوتیسم نیز از طریق فناوران و محققان کشور و با حمایت مادی و معنوی دانشگاه علوم بهزیستی، امکان‌پذیر است.

 دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان تأکید کرد: با توجه به برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان انجمن اوتیسم ایران، صاحب نظران حوزه توانبخشی و خیران سلامت، این دانشگاه در صدد افزایش همکاری‌های بین بخشی در راستای ارائه خدمات جامع‌تر به افراد دارای اختلالات اوتیسم نیز هست.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *