شناسه خبر: 16605 منتشر شده در مورخ: 1397/12/21 ساعت: 08:53 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی ۲۲ واگن قطار برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی

مناسب‌سازی ۲۲ واگن قطار برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای مناسب سازی واگن‌ها و دسترس‌پذیری قطار برای معلولان رایزنی کرده‌ایم که قرار است ۲۲ واگن برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی در چند مسیر پرتردد با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات، اقدام شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس وحید قبادی دانا در نشست صمیمانه با مسئولان تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت گفت: تلاش برای بهبود و ارتقای همه جانبه در وضع معاش و رفاه معلولان، با جدیت و قدرت تمام توسط سازمان بهزیستی دنبال می‌شود که البته در این راه به یاری و مساعدت همه شما احتیاج داریم تا جلو برویم.

وی همچنین از تکمیل هتل تراز معلولان در مشهد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تکمیل این هتل زمینه ای فراهم می شود که به جای این که خانواده ، معلول را ببرد، معلول خانواده اش را به زیارت حضرت امام رضا (ع)خواهد برد و با افتخار به اسکان هتلی ویژه با امکانات عالی دعوت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: زمانی که این هتل آماده شود تکه های پازل به تدریج تکمیل می شود و مثلا می توان از شهردار مشهد خواست که مسیر فرودگاه، راه آهن ، ترمینال ها و … تا حرم را مناسب سازی کند. همچنین برای مناسب سازی واگن ها و دسترس پذیری قطار برای معلولان رایزنی کرده ایم که قرار است ۲۲ واگن مناسب سازی شده برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی نه فقط در راه آهن مشهد بلکه در چند مسیر پرتردد با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات فراهم شود.

قبادی دانا همچنین از رایزنی با استاندار بوشهر و خیران برای ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی و رفاهی تراز معلولان جنوب کشور در استان بوشهر خبر داد و افزود: این امر زیرساختی برای گردشگری معلولان و مددجویان و خانواده های آنان ایجاد می کند که می تواند راه حل بسیاری از مسائل این افراد باشد.

وی در باره لزوم تمرکز بر توانایی های افراد دارای معلولیت گفت: فرد دارای معلولیت یک نقص دارد و هزاران توانمندی و نمونه های بسیار موفق و مثال زدنی در زمینه های هنر، علوم کامپیوتر،گردشگری و …. فراوان است که معلولیت در ذات توانمند آنها ذوب شده است.

خبر دیگر این که، رئیس گروه تجهیزات توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تامین ۱۷ هزار ویلچر در سال گذشته برای معلولان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر پشت نوبت هستند.

مهین رئیس دانا در گفتگو با ایرنا، افزود: افزایش دو تا سه برابری قیمت کالاها و افزایش نیافتن اعتبارات به همان نسبت را می توان علت تعداد زیاد پشت نوبتی ها دانست.

وی خاطرنشان کرد: تامین ویلچر برای افراد دارای معلولیت به این گونه است که یا خود ویلچر را در اختیار معلولان قرار می دهیم یا کمک هزینه ای را پرداخت می کنیم که این رقم برای ویلچرهای معمولی یک میلیون تومان و برای ویلچرهای برقی چهار تا پنج میلیون تومان است.

به گفته وی، از ۱۷ هزار ویلچر توزیع شده از سوی بهزیستی بین افراد دارای معلولیت در سال گذشته، فقط ۲۰۰ ویلچر، برقی بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *