شناسه خبر: 16596 منتشر شده در مورخ: 1397/12/20 ساعت: 11:37 گروه: اجتماعی  
مصدومان ضایعه نخاعی یک میلیون و 200 هزار تومان عیدی می گیرند
رئیس جمعیت هلال احمر:

مصدومان ضایعه نخاعی یک میلیون و 200 هزار تومان عیدی می گیرند

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد در آستانه عید نوروز به هر کدام از خانواده ‌هایی که بیمار ضایعه نخاعی دارند، مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی با تشریح فعالیت سازمان داوطلبان این جمعیت در زمینه افزایش تاب ‌آوری اجتماعی گفت: متاسفانه در کشور ما حوادث مختلف طبیعی و انسانی رخ می دهد که ضایعه نخاعی از مهمترین تبعات این حوادث به خصوص حوادث جاده ای به شمار می رود و زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه در کشور هم اکنون حدود 25 هزار خانوار درگیر ضایعه نخاعی ناشی از سوانح طبیعی و حوادث جاده ای داریم، افزود: از این میان 10 هزار ضایعه نخاعی مربوط به تصادفات جاده ای است.
رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: این جمعیت بر اساس وظیفه ذاتی خود برای کمک به خانواده‌های دارای عضو دچار ضایعه نخاعی، تصمیم گرفت تا درآستانه نوروز به هر کدام از 25 هزار خانوار مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت کند.
به گفته دکتر پیوندی، اطلاعات مربوط به این افراد از مراجع حمایتی دریافت شده است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای 14مرکز درمانی فعال در 14 کشور دنیا است.ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *