شناسه خبر: 16579 منتشر شده در مورخ: 1397/12/20 ساعت: 08:34 گروه: فرهنگی  
«نرگس» بنی اعتماد در خانه سینما

«نرگس» بنی اعتماد در خانه سینما

کانون فیلم خانه سینما در آخرین جلسه خود در سال جاری، فیلم «نرگس» ساخته رخشان بنی اعتماد را به نمایش می گذارد.

به گزارش ایران سپید در این برنامه، نسخه ترمیم شده فیلم با کیفیت بسیار خوب صدا و تصویر به نمایش درمی آید و پس از آن هم نشستی با حضور رخشان بنی اعتماد، مهرزاد دانش و ناصر صفاریان (دبیر کانون فیلم) برگزار می شود.

این جلسه در تاریخ سه شنبه، 21 اسفندماه، راس ساعت 18 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود و استفاده از این برنامه برای همه علاقه مندان، آزاد و رایگان است.
«نرگس» محصول سال 1370 و چهارمین فیلم بلند رخشان بنی اعتماد است که فیلم نامه آن توسط او و فریدون جیرانی به طور مشترک نوشته شده است. فریماه فرجامی، ابوالفضل پورعرب و عاطفه رضوی، بازی گران اصلی فیلم هستند و از دیگر بازی گران می توان به رضا کرم رضایی، باران کوثری و حشمت الله آرمیده اشاره کرد. حسین جعفریان مدیر فیلم برداری بوده، شیرین وحیدی تدوین را انجام داده، صدابرداری بر عهده پرویز آبنار بوده و محمدرضا علیقلی موسیقی فیلم را ساخته است. سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن، دیپلم افتخار بهترین فیلم برداری، و تقدیر از بازی فریماه فرجامی و صدابرداری پرویزآبنار، دستاورد نمایش «نرگس» در دهمین جشن واره فیلم فجر در سال 1370 بوده است.
در خلاصه داستان فیلم چنین آمده: آفاق با جوانی به نام عادل زندگی می‌کند. آفاق از کودکی، عادل را بزرگ کرده و بعد به ناچار به عقد او درآمده است. آن دو از طریق دزدی گذران می‌کنند. عادل با دختر جوانی که خانواده فقیری دارد، آشنا می‌شود و به او دل می‌بندد. آفاق برای آن که امکان ازدواج آن دو را فراهم کند، خود را مادر عادل معرفی می‌کند. نرگس و عادل ازدواج می‌کنند و عادل درجریان یک سرقت دستگیر می‌شود. پس از آزاد شدن عادل و برملا شدن راز او، آفاق عادل را تحریک می‌کند که به همراه مال‌خری به نام یعقوب دست به یک دزدی کلان بزنند و با پول آن در شهری دیگر زندگی کنند. یعقوب دستگیر می‌شود اما عادل و آفاق می‌گریزند. نرگس تصمیم می‌گیرد پول‌های دزدی را پس بدهد. بین آن‌ها درگیری رخ می‌دهد و آفاق که در جاده به دنبال نرگس و عادل است، با یک کامیون تصادف می‌کند و می‌میرد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *