شناسه خبر: 16531 منتشر شده در مورخ: 1397/12/15 ساعت: 10:38 گروه: بهداشت و سلامت  
نصب برچسب تراریخته بر روی اسنکهای حجیم شده الزامی است

نصب برچسب تراریخته بر روی اسنکهای حجیم شده الزامی است

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: درج عنوان تراریخته روی بسته بندی مواد غذایی حاوی مواد اولیه با منشاء تراریخته، الزامی است و این موضوع با ایمنی و سلامت محصول ارتباط نداردل. .

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا ، کیانوش جهانپور افزود: به هرحال برخی دانه های روغنی از جمله ذرت، سویا و کلزای وارداتی، تراریخته هستند و روغن یا هر فرآورده غذایی استحصال شده از آن، مشمول ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته می‌شود.

وی ادامه داد: البته این ضابطه و این برچسب صرفا احترام به مشتری و فراهم کردن قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده است و هیچ ارتباطی با ایمنی و سلامت آن فرآورده ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: فرآورده‌ای که با ضوابط سازمان غذا و دارو تولید و عرضه شود، فارغ از تراریخته یا غیر تراریخته، ایمن و سالم به شمار می رود و اقدام شرکت‌ها در درج عنوان مربوطه یک نکته مثبت اخلاقی، قانونی و حرفه ای است.

جهانپور تاکید کرد: درج عبارت تراریحته هیچ ارتباطی با موضوع تولید اسنک های حجیم شده بر پایه غلات از ذرت دامی ندارد.

وی افزود: بخشی از مشکلات شرکت‌های استفاده کننده از ذرت های دامی، همین عدم صداقت و عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای بهداشتی بوده و این دو موضوع را به هم پیوند نزنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *