شناسه خبر: 16526 منتشر شده در مورخ: 1397/12/15 ساعت: 09:41 گروه: اجتماعی  
کمک دولت به کارفرمایان در قبال جذب افراد دارای معلولیت
به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

کمک دولت به کارفرمایان در قبال جذب افراد دارای معلولیت

کمیسیون اجتماعی دفتر هیئت دولت در حال بررسی آیین نامه پیشنهادی ماده (۱۳) قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ با موضوع پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان بخش غیردولتی و بیمه سهم خویش فرمایی افراد دارای معلولیت است.

به گزارش ایران سپید  کمیسیون اجتماعی دفتر هیئت دولت به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی آیین نامه پیشنهادی ماده (۱۳) قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ با موضوع پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان بخش غیردولتی و بیمه سهم خویش فرمایی افراد دارای معلولیت است.

به موجب ماده ۱۳ و تبصره این قانون، کارفرمایانی که در مراکز کسب و کار خود، افراد دارای معلولیت جویای کار را در اجرای ماده (۱۲) این قانون استخدام نمایند، از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در قبال افراد دارای معلولیت جذب شده، معافند.

همچنین افراد دارای معلولیتی که به صورت خوداشتغالی یا در کارگاه‌های اشتغال خانگی و یا از طریق مراکز پشتیبانی شغلی مشغول به کار می‌باشند، حسب مورد از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما یا خویش‌فرما معاف می‌شوند. حق بیمه سهم کارفرمایی یا خویش‌فرمایی این‌گونه افراد توسط دولت تامین و پرداخت خواهد شد.

کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت همچنین به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی آیین نامه پیشنهادی ماده (۲۵) قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ است.

به موجب ماده ۲۵ قانون حمایت از معلولان، ۵۰  درصد از حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید، مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیاء است، بر پرداخت مالیات معاف می شود.

پیش‌نویس آیین نامه این ماده به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و وزارت اقتصاد در حال طی مراحل کمیسیونی در کمیسیون اجتماعی دفتر هیئت دولت است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *