شناسه خبر: 16525 منتشر شده در مورخ: 1397/12/15 ساعت: 08:48 گروه: اجتماعی  
شهرداری تهران مکلف به مناسب سازی معابر برای معلولان شد

شهرداری تهران مکلف به مناسب سازی معابر برای معلولان شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری را مکلف به اختصاص بودجه ای ویژه ای برای مناسب سازی فضاهای شهری برای توان یابان، سالمندان، کودکان و سایر اقشار آسیب‌ پذیر جسمی، حرکتی و ذهنی کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورا، شهرداری تهران را مکلف کردند در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان، سالمندان، کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی، حرکتی و ذهنی به منظور تحقق شعار تهران شهری برای همه به میزان 10درصد از سر جمع چهار ردیف با عنوان ‌های« بازپیرایی، ترمیم و تجهیز بوستان‌ها و فضای سبز»، «احداث و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های مترو»،«بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان‌های اداری» و « احداث سرویس‌های بهداشتی در معابر» به ترتیب برای مناسب‌سازی بوستان‌ها، پیاده‌روها و تفرجگاه‌ها، مناسب‌سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه‌های پرتردد و مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و سرویس‌های بهداشتی هزینه کند.  

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد داد بودجه ای ویژه در قالب یک تبصره جدید به مناسب سازی فضای شهری به معلولان و کم‌توانان اختصاص یابد. 
وی با بیان اینکه 15درصد از جامعه شهری پایتخت دارای معلولیت هستند گفت: کسانی که معلولیت دارند برای استفاده از امکانات شهری محروم هستند که نیازمند برنامه ریزی برای این افراد هستیم.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری مناسب ‌سازی معابر ویژه افراد کم توان است.
این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

**شهرداری تهران مکلف به تهیه دستورالعمل کمک رسانی به مدارس شد 
اعضای شورای اسلامی شهر شهرداری تهران را مکلف بر تنظیم و تهیه دستورالعمل کلی و لازم برای کمک به مدارس و مساجد کردند. 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی این شهر، شهرداری پایتخت را موظف کرد تا ردیف های اعتباری و 'کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی و حمایت از توسعه و تجهیز مدارس را مطابق با دستور العملی که به تصویب کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ارائه می کند هزینه کند. 
محمد جواد حق شناس یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که یکی از ردیف های حمایتی شهرداری در چند دهه اخیر مشمول دو حوزه مدارس و مساجد می شود گفت: این کمک ها در سال های گذشته نیز صورت می گرفت به گونه ای که سال گذشته در مدارس 30 میلیارد تومان کمک های حمایتی صورت گرفت. 
وی با اشاره به نابسامانی موجود در این حوزه اظهار داشت: شاهد برخورد سلیقه ای در مناطق هستیم از این رو باید دستورالعمل کلی تهیه شود. 
بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص اظهار داشت: ردیف جدیدی ایجاد نشده است بلکه از گذشته تعهداتی داشته ایم که باید برای اتمام طرح های نیمه تمام مساجد و مدارس هزینه شود. 
حجت نظری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: دستورالعمل کلی باید داشته باشیم از این رو باید شهرداری براساس نیاز مناطق ، پیشنهادها را باید ارائه کند تا مورد تصویب در شورای اسلامی شهر قرار گیرد. 
وی ادامه داد: در حال حاضر ساز و کار کمک به مدارس در مناطق وجود ندارد. 
این پیشنهاد با 13 رای موافق به تصویب رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *