شناسه خبر: 16431 منتشر شده در مورخ: 1397/12/6 ساعت: 13:33 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی تنها ویژه معلولان نیست/ پاسخ حناچی به ایران سپید

مناسب سازی تنها ویژه معلولان نیست/ پاسخ حناچی به ایران سپید

نخستین نشست خبری پیروز حناچی شهردار تهران با اصحاب رسانه قبل از ظهر دوشنبه ششم اسفند ماه در انجمن مفاخر فرهنگی، خانه امیر بهادر برگزار شد.

به گزارش ایران سپید بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید پیروز حناچی شهردار تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(ص) و روز زن یاد خاطره شهدای عملیات فاو و بدر و همچنین شهردار شهید، مهدی باکری را گرامی داشت. وی با اشاره به چالشهای پیش روی شهرداری اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشهایی که با آن مواجه هستیم تامین منابع اجرایی است به طور میانگین روزانه بین 25 تا 30 میلیارد برای اجرای برنامه های شهرداری در حوزه های مختلف نیازمندیم. وی با اشاره به مشکل آلودگی و ترافیک که از سوی مردم گزارش شده به موضوع بهره برداری از خطوط مترو اشاره کرد و اذعان داشت: بهره برداری از خطوط 6 و7 مترو یکی از اصلیترین برنامه های ما در پایان امسال و اوایل سال آینده است. خط شش مترو را اواخر امسال و اوایل سال آینده و خط هفت (ایستگاه مهدیه تا میدان صنعت) بهره برداری خواهیم کرد. وی در خصوص تامین اعتبار بهره برداری از خطوط مذکور مترو اظهار کرد: « برای بهره برداری خط هفت مترو حدود 700 میلیارد ریال از مشارکتهای مردمی استفاده کنیم. و برای راه اندازی و بهره برداری خط شش مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال هزینه کردیم. با توجه به صرف این هزینه ها انتظار داریم میزان سر فاصله حرکت قطارها کاهش یابد و تعداد سفرهای مترو از حدود دو میلیون سفر به هفت میلیون افزایش یابد. حناچی در خصوص تامین واگنهای قطارها نیز اظهار داشت: «حدود 70 واگن خریداری شده که 85 درصد کار انتقال آن انجام شده و همچنین عملیات مونتاژ واگنها در حال انجام است به طوری که هر 22 روز یکبار یک واگن تولید میشود. ما برای ارتقای تعداد سفرهای زیر زمینی به هفت میلیون سفر نیازمند دو هزار واگن هستیم. بر اساس این گزارش شهردار تهران در خصوص اقداماتی که پیرامون حمل و نقل شهری انجام شده اظهار داشت: برای جابه جایی بهتر شهروندان تفاهمنامه ای برای خرید هزار دستگاه اتوبوس و همچنین 50 دستگاه اتوبوس دیزلی منعقد کردیم. وی در پاسخ به سوال ایران سپید مبنی بر رویکرد شهرداری نسبت به امر مناسبسازی اماکن شهری اظهار داشت: مناسبسازی تنها ویژه معلولان نیست و افراد سالمند نیز نیازمند استفاده از اماکن مناسبسازی شده هستند. اساساً امر مناسبسازی فرایندی دارد که باید این فرایند طی شود. البته اقداماتی در زمینه مناسبسازی پیاده راهها ویژه نابینایان انجام شده ولی ما پیگیر اجرای صحیح اصول مناسبسازی هستیم و دراین زمینه موضوع مناسبسازی مناطق 22 گانه را پیگیری میکنیم که علاوه بر معلولان سالمندان نیز از این تسهیلات بهره مند شوند. ضمن اینکه امر مناسبسازی علاوه بر اماکن فرهنگی و فضای سبزها شامل ساختمانها و برجها میشود که ما به دنبال آن هستیم تا در این موارد نیز بحث مناسبسازی اعمال شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *