شناسه خبر: 1639 منتشر شده در مورخ: 1392/10/3 ساعت: 10:28 گروه: فرهنگی  
سیدعلی شجاعی مجموعه داستان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» را نوشت

سیدعلی شجاعی مجموعه داستان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» را نوشت

سیدعلی شجاعی از تالیف و آماده انتشار شدن چهارمین مجموعه داستان خود با عنوان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» خبر داد.

  سیدعلی شجاعی از پایان تالیف مجموعه داستان جدیدی با عنوان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!» خبر داد و گفت: این مجموعه داستان، شامل 14 داستان کوتاه است که برای اخذ مجوز و طی شدن مراحل فنی در اختیار انتشارات کتاب نیستان قرار گرفته است.

شجاعی افزود: در این مجموعه کوشیده‌ام از حد فاصل میان فرم و محتوا برخیزم و تحمیل خودم به عنوان نویسنده به مخاطب در کمترین شکل ممکن صورت دهم تا امکان باز و وسیعی برای چند صدایی منطقی و نه اجباری به وجود آید. باورم این است که فضای روانکاوی بی‌قضاوت و وحدت تکنیک و محتوا، این کمک را به مخاطب می‌کند که خود را بی‌واسطه برابر ذات عریان داستان ببیند.

این نویسنده افزود: از دیگر ویژگی‌های این مجموعه داستان، نگاهی نو به داستان‌های نمادگرایانه است؛ بر همین اساس در این اثر با دریافتی مدرن از فرم نمادگرایی و درکی امروزی از مفاهیم متعالی آسمانی، دست به خلق داستان‌هایی متفاوت زده‌ام.

بعضی داستان‌های مجموعه عباتند از: «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!»، «ثبت با سند برابر است»، «بی‌انتهای رنج سرد و ساکت ترنج»، «پریانه‌های نیمه شب... کمی مانده به صبح»، «بر فراز دره پلی با باد می‌رقصد»، «باران به آسمان می‌بارد»، «چیزی که دیگران زندگی صدایش می‌کنند»، «چرا کسی از این ایستگاه نمی‌رود؟»، «شاید به جرم... عطر سیب‌ها» و...

از سیدعلی شجاعی پیش از این سه مجموعه داستان «ستاره‌هایی که خیلی دور نیستند»، «عاشقی به وقت کتیبه‌ها» و «فرشته‌ها قصه ندارند بانو!» و دو رمان «فصل شیدایی لیلاها» و «حاء. سین. نون» منتشر شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *