شناسه خبر: 16364 منتشر شده در مورخ: 1397/12/1 ساعت: 09:04 گروه: ورزشی  
هادی رضایی: کسب سهمیه ملاک حضور در بازی‎‌های پارالمپیک توکیو نیست

هادی رضایی: کسب سهمیه ملاک حضور در بازی‎‌های پارالمپیک توکیو نیست

سپرست کاروان ایران در بازی‎های پارالمپیک توکیو با تاکید بر اینکه شرط اصلی اعزام به این بازی‎ها حضور در جدول چهارگانه است، گفت: کسب سهمیه تنها ملاک حضور در پارالمپیک نیست.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر هادی رضایی با تاکید بر اینکه کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام کاروان به بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین حضور در دوره آتی بازی های پاراآسیایی که سال ۲۰۲۲ به میزبان چین برگزار می شود یک سیاست کلی تدوین کرده است، گفت: بر اساس این سیاست، شانس اصلی اعزام به بازی های پارالمپیک حضور ورزشکار یا رشته مربوطه در یکی از گروه های چهار گانه موردنظر است. برای بازی های آسیایی نیز بر اساس همین گروه بندی پیش خواهیم رفت. 

وی با تاکید بر اینکه سه گروه مختص ورزشکاران و رشته هایی است که به ترتیب شانس مسلم کسب مدال طلا، نقره و برنز به حساب می آیند، خاطرنشان کرد: گروه چهارم هم برای ورزشکارانی پیش بینی شده که جزو قهرمانان یا نایب قهرمانان آسیا هستند. این ورزشکاران در صورت کسب سهمیه می توانند در بازی های پارالمپیک شرکت داشته باشند. 

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک با اشاره به شرایط دیگر ورزشکاران و رشته هایی که جزو این چهار گروه نیستند، یادآور شد: ممکن است ورزشکارانی کسب سهمیه کنند که اصلا جزو این گروه ها به حساب نمی آیند. بنابراین و از آنجایی که کسب وضعیت آنها با سیاست های کمیته همخوانی ندارد، شانسی برای اعزام ندارند. 

رضایی تاکید کرد: در کل اینکه کسب سهمیه ملاکی برای اعزام ورزشکار یا تیم به بازی های پارالمپیک نیست. تنها در صورتی اعزام انجام می شود که ورزشکار یا تیمی صاحب سهمیه شده و جزو یکی از گروه های چهارگانه موردنظر هم باشد. 

به گفته وی تا کنون چهار سهمیه برای بازی های پارالمپیک به دست آمده که همگی هم جزو گروه های موردنظر به حساب می آیند. والیبال نشسته شانس مدال طلا دارد. ساره جوانمردی و سمیرا ارم به ترتیب شانس مدال طلا و نقره در تیراندازی هستند. سیامند رحمان هم که شانس قهرمانی در پاراوزنه برداری به حساب می آید. 

سرپرست کاروان پارالمپیک با تاکید بر اینکه رویدادی مانند بازی های پارالمپیک جای کسب تجربه نیست، خاطرنشان کرد: کاروان ورزش ایران برای بازی های پارالمپیک کاملا کیفی و سختگیرانه شکل خواهد گرفت. برای این رویداد فقط از ورزشکاران مدال آور حمایت خواهد شد. 

«با این اوصاف تکلیف سایر ورزشکاران و رشته هایی که شانسی برای پارالمپیک ندارند، چه می شود؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: از این دسته ورزشکاران برای رویدادهای دیگر که سطح پایین تری دارند، استفاده می شود. چرا باید ورزشکاری که مثلا جایگاه یازدهم دنیا را دارد در پارالمپیک شرکت کند. این رویداد ویژه ورزشکارانی در سطح بالا و مدال آور است. 

رضایی تاکید کرد: سال جاری میلادی، سال کسب سهمیه در بیشتر رشته ها برای بازی های پارالمپیک به حساب می آید. این کسب سهمیه در همه سطوح ورزش جانبازان و معلولان، نابینایان و کم بینایان و ناشنوایان انجام می شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *