شناسه خبر: 16332 منتشر شده در مورخ: 1397/11/29 ساعت: 09:20 گروه: فرهنگی  
ماهانه 2 کتاب صوتی برای انجمن نابینایان تولید می شود

ماهانه 2 کتاب صوتی برای انجمن نابینایان تولید می شود

انجمن نابینایان ایران و شرکت پرداخت الکترونیک سداد (وابسته به بانک ملی) با امضای تفاهم نامه ای توافق کردند این شرکت ماهانه 2 کتاب مورد نیاز این انجمن را به صورت صوتی تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش ایران سپید این تفاهم نامه با هدف ایجاد و گسترش زمینه های همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و همچنین حمایتی برای رفع نیازهای موجود در عرصه حمایت از نابینایان و کم بینایان و با هدف حمایت در زمینه های آموزشی و رفاهی نابینایان کشور تهیه شده است و مدت زمان اجرای آن حداقل یکسال خواهد بود.

در این تفاهم نامه شرکت پرداخت الکترونیک سداد وابسته به بانک ملی ایران متعهد شد ضمن تخصیص سهمیه کارآموزی به دانشجویان نابینا و کم بینا، نسبت به تخصیص کمک هزینه ماهیانه نیز اقدام کند.
همچنین در مدت اجرای این تفاهم نامه و با هدف کمک به دانش افزایی نابینایان و کم بینایان تحت پوشش انجمن نابینایان ایران، قرار است تولید 2 کتاب صوتی در ماه بنا بر نیاز کتاب های آموزشی مورد نیاز انجمن نابینایان در دستور کار قرار گیرد.
در مقابل انجمن نابینایان ایران نیز متعهد شد با تشکیل کمیته ای مشترک با عنوان راهبری، متشکل از 2 نفر نمایندگان منتخب هر یک از طرفین، با برگزاری جلسه ها در فواصل زمانی معین، نسبت به انجام کارشناسی و ارائه گزارشی از نتایج حاصله در هر جلسه به مسئولان اقدام کند.
«منصور شادکام» قائم مقام و دبیر کتابخانه گویا انجمن نابینایان ایران اظهار داشت: یکی از برنامه های این انجمن مناسب سازی فضا برای فعالیت های اجتماعی نابینایان است؛ در این زمینه رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های پرداخت انجام شده تا اعضای این انجمن بتوانند از درگاه های اینترنتی و ابزارهای پرداخت برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.
وی خاطرنشان ساخت: نرم افزارهای پرداخت که در سال های اخیر به شکل گویا طراحی شده اند، به راحتی می توانند خدمات بانکی و پرداخت را برای نابینایان و کم بینایان فراهم کنند.
شادکام، درباره تفاهم انجام شده با سداد برای تولید کتاب های صوتی نیز گفت: کتابخانه انجمن، کتاب های صوتی بسیاری در حوزه های مختلف دارد اما همچنان به تولید محتواهای جدید بویژه در حوزه کودکان و نوجوانان نیاز داریم.
وی ابراز امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم نامه، از این پس کتاب های مورد نظر و مورد تقاضای این انجمن به شکل صوتی تولید و در اختیار اعضا قرار گیرد.
به گفته وی، در این طرح کتاب های درسی، دانشگاهی و محتوای لازم به صورت کتاب صوتی تولید خواهد شد که در آموزش کم بینایان و نابینایان نقش بسیار مهمی دارد.
محمدمهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز تاکید کرد: مالکیت معنوی کتاب هایی که در قالب این تفاهم نامه تولید می شود، در اختیار انجمن نابینایان ایران خواهد بود و شرکت سداد نیز قصد ندارد این کتاب ها را به صورت عمومی نشر دهد.
وی تاکید کرد: این کتاب ها به صورت رایگان در اختیار نابینایان قرار خواهد گرفت و شرکت سداد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود هزینه تولید آن را متقبل شده است.
صادق به تاکید بانک مرکزی برای نقش آفرینی در بخش مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت باید در این عرصه فعال شوند؛ از این رو موضوع استفاده از خط بریل (ویژه نابینایان) در ابزارهای پرداخت فیزیکی از جمله دستگاه کارتخوان یکی از مسائلی است که پیاده سازی و قابل استفاده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *