شناسه خبر: 16208 منتشر شده در مورخ: 1397/11/16 ساعت: 12:54 گروه: اجتماعی  
ایجاد صدای واحد ملی میان جامعه معلولان
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور اعلام کرد

ایجاد صدای واحد ملی میان جامعه معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت،این افراد باید یک صدای واحد ملی داشته باشند.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی‌نژاد در نشست تشکل های منتخب معلولان کشور گفت: این نشست به منظور هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های تشکل های عضو و ایجاد صدای واحد شبکه ملی تشکل های مردم نهاد  برگزار شد.

وی افزود: تشکل های افراد دارای معلولیت گروه های اصلی معلولیتی شامل آسیب دیدگان بینایی، شنوایی، جسمی، ذهنی، اعصاب و روان حضور پیدا کرده و از مشکلات و دیدگاههای خود صحبت کردند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تبیین نقش و جایگاه نظارتی و مشورتی شبکه های ملی تشکل های مردم نهاد، معلولان دارای مجوز از سازمان و سایر دستگاه های مرتبط وفق قانون و تحقق بند «ج» ماده یک این قانون باید یک صدای واحد داشته باشند.

نحوی نژاد گفت: این اتفاق مبنی بر ایجاد صدای واحد ملی از طریق هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت تشکل های عضو و همچنین عضویت پنج نفر از نمایندگان افراد دارای معلولیت در کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای آن و با توجه به قدمت بیش از بیست سال و تعدد در خور توجه و پراکندگی مطلوب تشکل های غیر دولتی افراد دارای معلولیت در سطح کشور، تاکنون به دلایل مختلف برگزاری انتخابات توسط تشکل های فوق میسر نشده بود.

وی افزود: به همین دلیل بهزیستی کشور به منظور ضرورت و پیشگیری از تاخیر بیشر تشکیل آن، با همکاری انجمن ها و تشکل های مردم نهاد و ادارات بهزیستی سراسر کشور انتخابات در سه گروه معلولین جسمی حرکتی، بیماران روانی مزمن و کم توانان ذهنی را ابتدا در سطح  استانها  با مشارکت همه تشکل های فعال در حوزه معلولیت با معرفی منتخبین آن به بهزیستی کشور طی ماههای اردیبهشت تا دی ماه برگزار شد که مسئولیت شفافیت در اطلاع رسانی، فراخوان و تائید و معرفی آن به عهده ادارات کل بهزیستی استان است.

نحوی نژاد گفت: در تداوم این فرایند مشروع مرحله نهایی انتخابات به منظور مشخص کردن نماینده کشوری هر گروه معلولیتی امروز در محل ستاد مرکزی سازمان و با حضور منتخبان استانی برگزار شد.

با توجه به تشکیل شبکه های ملی افراد دارای معلولیت بینایی و شنوایی در سنوات گذشته سازمان بهزیستی کشور به منظور تسهیل و تسریع در انتخاب نمایندگان سه گروه معلولیت جسمی، ذهنی و روانی مزمن برگزاری انتخابات را در دستور کار خود قرار داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *