شناسه خبر: 16196 منتشر شده در مورخ: 1397/11/16 ساعت: 09:21 گروه: اجتماعی  
برگزاری دوره آموزشی الزامات گردشگری معلولان در شیراز

برگزاری دوره آموزشی الزامات گردشگری معلولان در شیراز

نخستین دوره آموزشی الزامات گردشگری معلولان در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش ایران سپید حمید گودرزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان فارس در حاشیه دیدار با اعضای انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس (منطقه جنوب) گفت: با هدف آشنایی بیشتر متولیان صنعت گردشگری با موضوع پاراتوریسم (گردشگری معلولان) نخستین دوره آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری معلولان و سالمندان ۶ اسفند ماه امسال در شیراز برپا می‌شود.

وی بیان کرد: تمام کسانی که به نوعی با صنعت گردشگری مرتبط هستند اعم از مدیران و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، دفاتر زیارتی و سیاحتی، آژانس‌های مسافرتی، جامعه هتل داران و اماکن اقامتی و همچنین اتحادیه رستوران‌ها و مجموعه‌های پذیرایی حضور می‌یابند.

گودرزی تصریح کرد: در این دوره آموزشی از کارشناسان اداره کل بهزیستی، اداره کل فرودگاه‌ها و اداره کل راه آهن فارس همچنین شورای اسلامی و شهرداری شیراز، اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل مسافری نیز دعوت می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس مشکلات مربوط به گردشگری معلولان و سالمندان و ایجاد زمینه رفع این موانع، موجب شکوفایی بیشتر صنعت گردشگری در کشور شوند.

گودرزی افزود: محور‌های این برنامه آموزشی شامل آشنایی با قوانین مرتبط با معلولان و ضرورت مناسب سازی خدمات مورد نیاز افراد معلول و سالمند، آشنایی کلی با انواع معلولیت‌ها و ویژگی‌های جسمی و روانی گروه‌های دارای معلولیت و سالمند، چگونگی برقراری ارتباط با افراد معلول و سالمند و نحوه کمک و راهنمایی آنان در موقعیت‌های مختلف و همچنین چگونگی مناسب سازی فضا‌ها و ایمن سازی محیط‌های گردشگری برای معلولان و سالمندان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *