شناسه خبر: 16070 منتشر شده در مورخ: 1397/11/8 ساعت: 09:20 گروه: اجتماعی  
برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود

برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود

مشاور وزیر و مسئول امور هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با تاکید بر ضرورت نگاه جامع نگر به مسایل و مشکلات ایثارگران، گفت: برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، غلامرضا یاوند عباسی روز شنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران مازندران در ساری افزود: 

برای بازنگری درست این قوانین و مقررات لازم است دستگاه های مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور داشته باشند.
وی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را خوب توصیف کرد و گفت: ابلاغ این قانون یکی از اقدامات بسیار خوب مجلس و دولت یازدهم بود و سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان نیز یگی دیگر از اقدامات مطلوب صورت گرفته بوده است.
یاوند عباسی تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی دیگر از ریل گذاری های دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی بهینه به این قشر دانست و افزود: بر اساس ماده 14 قوانین و مقررات ایثارگران ، تمامی دستگاههای اجرایی مکلف هستند فرد یا واحدی را زیر نظر بالاترین مقام اجرایی دستگاه مسئول امور رسیدگی به امور ایثارگران تعیین کنند.
وی توضیح داد: این مشاوران موظف هستند به ایثارگران شاغل در بنیاد شهید، ایثارگران مراجعه کننده و ایثارگران جامعه پاسخ بدهند و رسیدگی به امور این سه گروه را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.
یاوند عباسی گفت: حوزه توجه به ایثارگران در سه بخش مورد اهمیت است که بخش اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دوم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و بخش سوم اعمال قوانین و مقررات جامعه ایثارگری است.
وی با بیان این که از ظرفیت های قانونی برای خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران استفاده مطلوب شود، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه؛ قوانین خوبی برای حوزه های مختلف اشتغال، درمان و ... ایثارگران گذرانده شده است.
مشاور وزیر کشور مناسب سازی ادارات را وظیفه ای مهم برشمرد و اظهار داشت: مازندران را به استان بدون مانع برای جانبازان و معلولانتبدیل کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *