شناسه خبر: 16068 منتشر شده در مورخ: 1397/11/8 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می کنند

رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می کنند

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی بهزیستی گفت: رستورانهایی که برای تسهیل تردد معلولان و سالمندان اقدامات لازم را انجام دهند از سال آینده گواهی مناسب سازی دریافت می کنند.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال تدوین ضوابط اعطای این گواهی هستیم و این موضوع در اولین جلسه ستاد مناسب سازی کشور تصویب می شود.

وی ادامه داد: این گواهی در رستوران ها نصب می شود و نام رستوران های دارای این گواهینامه نیز به طور رسمی در مصاحبه ها آورده می شود تا معلولان و سالمندان از خدمات آنها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در فاز اول این گواهینامه به رستوران ها و پس از آن به تمام فروشگاه ها، پارک ها و دیگر اماکن مناسب سازی شده برایمعلولان و سالمندان اعطا می شود.
رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: افرادی که مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند باید به همگان معرفی شوند و اعطای گواهی به اماکن مناسب سازی شده نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.
مومن سرایی از تعداد رستوران ها یا اماکن مناسب سازی شده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مناسب سازی اماکن عمومی، تردد معلولانو سالمندان را در جامعه تسهیل می کند و زمینه امکان حضور هرچه بیشتر آنان را در جامعه فراهم می سازد.
به گزارش ایرنا، حدود دو درصد افراد جامعه یا به عبارتی یک میلیون و 560 هزار نفر، در سامانه شناسایی افراد دارای معلولیت بهزیستی ثبت شده اند. 
ملاک بهزیستی برای معرفی افراد دارای معلولیت، ناتوانی ظاهر شده ای است که افراد را نیازمند خدمات توانبخشی، وسایل کمک توانبخشی، دریافت آموزش های خاص در کارگاه های ویژه، توجه به وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و مواردی از این دست می کند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *