شناسه خبر: 16029 منتشر شده در مورخ: 1397/11/6 ساعت: 09:09 گروه: اجتماعی  
معلولان ۵ درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند

معلولان ۵ درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند

استاندار لرستان گفت: حدود ۳ رصد از جمعیت را معلولان تشکیل می‌دهند که این میزان در لرستان ۵ درصد است.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان این‌که مناسب‌سازی یک موضوع نگرشی و رویکردی است، اظهار کرد: اگر ما معتقدیم که انسان بالاترین موجود است باید او را محور همه چیز تصور کرد.

وی افزود: این نگرش باعث می‌شود همه برنامه‌ها و اقدامات، زیر مجموعه آن قرار گیرد و جامعه این را به‌عنوان یک تکلیف بداند که اگر کسی بتواند به خدمتی دسترسی پیدا کند، دسترسی دیگران را به‌راحتی و بدون مشکل مهیا کند و این تبدیل به فرهنگ، نگاه و مطلوب‌های جامعه شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه همه کار‌ها را نباید به‌تن‌هایی به عهده دولت و حاکمیت انداخت، بیان کرد: همه ما به‌عنوان شهروندان یک جامعه باید این فرهنگ را در رفتار‌ها و اخلاق خود به‌صورت نهادینه داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد فرصت؛ دیگران بتوانند به‌طور یکسان ازامکانات جامعه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت و حاکمیت نیز باید وظایف خود را در ایجاد نظم، تأمین امنیت و منابع به‌خوبی انجام دهد؛ همان‌گونه که در سطح استان اقدامات خوبی در راستای مناسب‌سازی صورت گرفته است.

خادمی با بیان اینکه در لرستان درصد جامعه معلولین نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در حالی‌که ۳ درصد جمعیت کشور را معلولین تشکیل می‌دهند این میزان جمعیت در لرستان ۵ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه محیط‌های اداری، تجاری، درمانی، تفریحی برای استفاده معلولین باید مناسب‌سازی شود، اظهار کرد: از جنبه مردمی و حاکمیتی افراد توان‌بخش حق دارند از همه امکانات در حوزه‌های مختلف استفاده کنند و کسی حق ندارد به بهانه‌های مختلف حقوق را از عده‌ای سلب کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: در سطح استان اقدامات خوبی برای مناسب‌سازی انجام گرفته، اما به دلیل اینکه بیشتر ساختمان‌ها و اماکن از قبل استانداردسازی نشده است برای بازسازی آن‌ها کار به دشواری انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: مهم این است که در تمامی ساختمان‌ها و اماکن استانداردسازی و مناسب‌سازی رعایت شود.

خادمی تأکید کرد: از طریق مصوبات این جلسه به مرکز پیشنهاد شود تا ردیف مشخصی برای تأمین منابع مناسب‌سازی در بودجه سالیانه کشور برای دستگاه‌ها لحاظ شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *