شناسه خبر: 15995 منتشر شده در مورخ: 1397/11/3 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
نشاط اجتماعی حلقه مفقوده جامعه معلولان
معاون استاندار گلستان تأکید کرد:

نشاط اجتماعی حلقه مفقوده جامعه معلولان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان این که دو برابر متوسط کشور در گلستان معلول وجود دارد، گفت: امروز نشاط اجتماعی از گمشده های جامعه معلولان است.

به گزارش ایران سپید  عبدالرضا چراغعلی، در اولین دوره تخصصی آموزش الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان که در دانشکده حکیم جرجانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه نشاط اجتماعی معقول و مدبرانه از گمشده های جدی جامعه بوده که کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان این که نشاط اجتماعی معلولان هم باید به طور جد پیگیری شود، افزود: آمار نگران کننده در زمینه معلولیت در گلستان وجود دارد و این امر موجب شده تا ضرورت توجه به چنین نشست های تخصصی بیشتر احساس شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان ادامه داد: قریب دو برابر متوسط کشور در استان گلستان معلولیت داریم و طبیعی است باید بیش از دو برابر متوسط کشوری هم به این امر توجه کنیم.

وی با بیان این که مناسب سازی سخت افزاری و نرم افزاری برای معلولان باید در جامعه اتفاق بیفتد، تصریح کرد: اقدامات حداقلی در زمینه سخت افزاری انجام شده و در نرم افزاری هم باید تدبیر کنیم.

چراغعلی گفت: با کمال تأسف معلولان به لحاظ سخت افزاری با مشکلات زیادی در جامعه روبرو هستند و ساختار و مبلمان شهری ما مناسب حال این افراد و سالمندان نیست.

وی بیان کرد: تمام ظرفیت مدیریت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در خدمت این مهم خواهد بود و دست به دست هم می دهیم تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

چراغعلی تصریح کرد: اگر برنامه حساب شده ای در این زمینه نداشته باشیم تراژدی سالمندی هم در دهه آینده فراگیر خواهد شد و با در نظر گرفتن معضلات معلولان، موجب خواهد شد که مشکلات زیادی در برابر قشر عظیم جامعه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در موضوعات مختلف از جمله رسیدگی سالمندان و معلولان آبروی ما هستند، امیدواریم که مسئولان هم کمک کرده و برای قشر محترم جامعه برنامه ریزی کنیم./ مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *