شناسه خبر: 1592 منتشر شده در مورخ: 1392/9/30 ساعت: 15:57 گروه: سیاسی  
نمایندگان مجلس نسبت به حقوق معلولان ناآگاه هستند

نمایندگان مجلس نسبت به حقوق معلولان ناآگاه هستند

مردم آگاه تر از نمایندگان هستند این جمله ای کوتاه بود از دکتر علی صابری در واکنش به رای نیاوردن کلیات طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس.

دکتر علی صابری، وکیل دادگستری و عضو علی البدل شورای اسلامی شهر تهران درباره ممنوعیت حضور نابینایان در کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایران سپید گفت: با اشاره به رد کلیات طرح شرکت نابینایان به عنوان نماینده مجلس اظهار کرد: «متأسفانه نمایندگان مجلس نسبت به حقوق معلولان ناآگاه هستند و همچنین هیچ اطلاعی از قوانین معلولان ندارند. 5 سال پیش در چنین روزی، الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان از سوی مجلس هشتم تصویب شد و با گذشت این 5 سال، تصویب نشدن طرح حضور نابینایان به عنوان نماینده مجلس، تعجب بر انگیز است. مثال ساده ای می زنم، آقای مجتبی شاکری با تعدادی بالغ بر 150 هزار رأی به شورای شهر رفت اما ایشان نمی تواند نماینده مجلس شود، چرا؟ چون چشم ندارد؛ حال آنکه بسیاری از نمایندگان مجلس با تعدادی نزدیک 20 هزار رأی کرسی مجلس را به خود اختصاص دادند. اگر بر مبنای دموکراسی، اساس کار را کمیت آرا تلقی کنیم نه کیفیت –که البته در پایتخت کیفیت هم ممکن است لحاظ شود- معلوم می شود که مردم آگاه تر از نمایندگان هستند. مشکل دیگر، نمایندگان معلولیست که با این طرح مخالفت کردند و این نمایندگان باید ثمره این مخالفت را ببینند. برای همین ما تقویم خود را با 12 آذر تنظیم میکنیم و تا سال آینده مبارزه مدنی می کنیم و می خوانیم  و می نویسیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
مانی 1392/10/1 - 09:57
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سپاس فراوان از تغییر رویکرد روزنامه در همه زمیینه ها و قدردانی ویژه از گروه مدیریتی جدید که مفهوم خبر و خبررسانی را بخوبی می شناسند...
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *