شناسه خبر: 15620 منتشر شده در مورخ: 1397/10/10 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
امسال جمعیت مستمری بگیران بهزیستی ۸۳ درصد اضافه شد

امسال جمعیت مستمری بگیران بهزیستی ۸۳ درصد اضافه شد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی ۹ ماهه امسال تعداد ۴۷۹ هزار خانوار به آمار مستمری‌بگیران اضافه شده است که این رقم رشد ۸۳ درصدی را نسبت به ابتدای سال ۹۷ نشان می‌دهد.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد در گفتگو با فارس گفت: با هدف تأمین مسکن برای معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در طول سال‌های اخیر و با در نظر گرفتن الگوی مسکن حمایتی نسبت به تأمین و واگذاری مسکن با مشارکت خیران، گروه‌های هدف و تأمین منابع مورد نیاز اقدام شده است.

وی ادامه داد: در همین زمینه تا پایان سال گذشته ۹۵هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به گروه‌های هدف واگذار و ۵۲هزار و ۹۹۵ واحد در دست ساخت بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۱۰هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش بهزیستی شود.

نحوی نژاد در زمینه تأمین مسکن برای خانوارهای دو معلول به بالا هم گفت: برای ۱۱هزار و ۳۰۰ واجد شرایط با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران مسکن‌ساز ۴۵۰۰ واحد تاکنون تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: تحویل ۴۵۰هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تک‌معلول و زنان سرپرست خانوار هم در برنامه وجود دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار آسیب‌دیده و در معرض آسیب می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های جسمی، روحی و روانی و اجتماعی ایفا کند چراکه این کمک ها به عنوان مقدمه توانمندسازی محسوب می‌ شود.

وی افزود: با توجه به تعداد خانواده‌های نیازمند حمایت در طول سال‌های اخیر تلاش مضاعف برای پوشش خانواده‌های بیشتر و نزدیک کردن به اهداف قانون‌گذاری به لحاظ تأمین مستمری با میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار (ماده ۹۴) قانون برنامه ششم صورت گرفته است و اکنون به یک میلیون و ۴۶ هزار و ۲۰۸ نفر مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

نحوی نژاد گفت: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۷۹ هزار خانوار به آمار مستمری‌بگیران اضافه شده که این رقم رشد ۸۳ درصدی را نسبت به ابتدای سال ۹۷ نشان می‌دهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *