شناسه خبر: 15570 منتشر شده در مورخ: 1397/10/8 ساعت: 09:36 گروه: اجتماعی  
۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی ساخته شد

۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی ساخته شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان مرکزی ساخته شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم زهرا امینی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: از مصوبات جلسات قبل استخدام 3 درصد معلولان در سازمان‌ها و نهادها بود که این مصوبه با نامه اکید استاندار به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد و قرار شد که اعمال شود و امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: همکاری صدا و سیما در زمینه جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه بهزیستی از دیگر مصوباتی بود که قرار شد در حوزه‌ مشارکت‌ها انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین از دیگر مصوبات واگذاری برخی از اموال دپو شده در سازمان اموال تملیکی به نفع مددجویان بهزیستی بود که مقرر شد سازمان اموال تملیکی بخشی از اموال قاچاق را که در انبارهای این سازمان دپو شده به منظور دراختیار قرار دادن برای مددجویان بهزیستی واگذار کند.

امینی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در 6 ماهه نخست امسال در حوزه بهزیستی گفت: در سه ماهه نخست امسال 38 میلیارد ریال مشارکت مردمی و در سه ماهه دوم 41 میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده که درمجموع مشارکت‌های مردمی استان در 6 ماهه نخست امسال 79 میلیارد ریال بوده و 14 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تنها سازمان صادرکننده مجوز موسسات خیریه بهزیستی است که این موضوع باید در زمینه صدور مجوزها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت خیران گفت: در استان مرکزی پروژه‌های نیمه‌کاره بسیاری در حوزه بهزیستی وجود دارد که از جمله انها می‌توان به شیرخوارگاه اراک اشاره کرد که ساختمان ان نیمه‌کاره بوده و نیاز به حمایت جدی خیران دارد و هم‌اکنون هم روند ساخت آن با ورود خیران درحال انجام است.

امینی ادامه داد: از جمله نیازمندی‌هایی که در مناطق مختلف استان در حوزه بهزیستی وجود دارد می‌توان به تامین آمبولانس اورژانس در خنداب و زرندیه، احداث یک پایگاه خدمات اجتماعی در اراک و تامین اعتبار برای یک پایگاه در ساوه و همچنین ساماندهی کودکان کار ساوه اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی 348 مرکز غیردولتی اعم از مهدهای کودک، دی آی سی‌ها، شلترها، کلینیک‌های ترک اعتیاد، مراکز مشاوره ژنتیک، مراکز توانبخشی و غیره داریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای شروع نهضت ساخت مسکن برای مددجویان تاکنون دو هزار و 140 واحد مسکونی برای مددجویان به‌ویژه خانواده‌های دارای دو معلول به بالا ساخته شده که استان مرکزی در این زمینه از استان‌های پیشرو بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *