شناسه خبر: 15464 منتشر شده در مورخ: 1397/10/1 ساعت: 08:15 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان و سالمندان

مناسب سازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان و سالمندان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: درصدد هستیم صندلی‌های ویژه معلولان و سالمندان را در اتوبوس‌های شهر با نصب برچسب نمایان‌تر کنیم.

به گزارش ایران سپید علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهارکرد: برای حرکت به سمت شهر دوستدار سالمندان در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: در بخش سخت‌افزاری همه ساله اعتبار ویژه‌ای برای مناسب‌سازی شبکه معابر و تقاطع‌ها در نظر گرفته می‌شود به طوری که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تقاطع های سطح شهر اصفهان برای عبور آسان سالمندان، معلولان و روشندلان مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال مناسب‌سازی تقاطع‌های شهر تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: مناسب‌سازی پیاده روهای مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز طبق اولویت در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مشاور مناسب‌سازی شهرداری اصفهان یکی از معلولان شهر است که بر امور مرتبط با مناسب‌سازی معابر شهر نظارت می‌کند، گفت: رمپ‌های ورود به تمام ایستگاه‌های BRTویژه معلولان و سالمندان مطابق با استانداردها ایجاد شده است؛ همچنین سطح ارتفاع اتوبوس‌هایی که طی چند ماه اخیر برای شهر اصفهان خریداری شده، پایین و برای سوار و پیاده‌شدن سالمندان مناسب و راحت است.

وی ادامه داد: سطح اتوبوس‌های قدیمی از زمین زیاد است که اگر اعتبار مورد نیاز فراهم بود، امروز نیمی از ناوگان نوسازی شده بود.

صلواتی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم صندلی‌های ویژه معلولان و سالمندان را در اتوبوس‌های شهر با نصب برچسب نمایان‌تر کنیم، اما تحقق این هدف نیاز به همکاری شهروندان دارد تا فضای اختصاص داده شده به این قشر را اشغال نکنند.

وی اظهارکرد: ایستگاه‌های مترو شهر اصفهان مجهز به پله برقی و آسانسور شده و اختلاف ارتفاع سطح قطار تا لبه سکوها استاندارد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در بخش ناوگان تاکسیرانی، تاکسی ویژه معلولان با مناسب‌سازی دو دستگاه وَن راه‌اندازی شده که در صدد افزایش تعداد این تاکسی‌ها در شهر اصفهان هستیم، گفت: تاکسی معلولان تنها در کلانشهرهای اصفهان و تهران راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا مباحث مربوط به سالمندان و معلولان را تا سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای پیش ببریم که تمام زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهر بتواند با استانداردهای روز مناسب‌سازی شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *