شناسه خبر: 15452 منتشر شده در مورخ: 1397/9/28 ساعت: 10:56 گروه: اقتصادی  
یلدا؛ آجیل تحریم شد، چیپس و پفک محبوب

یلدا؛ آجیل تحریم شد، چیپس و پفک محبوب

امسال به دلیل بالا رفتن قیمت آجیل و خشکبار، مردم ترجیح می‌دهند با تنقلات به جای آجیل از مهمانان خود پذیرایی کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا امسال به دلیل بالا رفتن قیمت آجیل و خشکبار، مردم ترجیح می‌دهند با تنقلات به جای آجیل از مهمانان خود پذیرایی کنند.

هرساله با فرارسیدن شب یلدا تقاضای مردم برای مواد غذایی، میوه و آجیل و خشکبار افزایش می‌یابد. اما امسال بسیاری از آجیل فروشی‌ها و میوه فروشی‌ها مانند سال‌های گذشته شلوغ و پررفت و آمد نیست. علت آن را نیز می‌توان در قیمت‌های نجومی یافت.

 

امسال یلدا متفاوت از سال‌های دیگر خواهد بود و چیپس و پفک‌ها جایگزین آجیل یلدا می‌شود و با این گرانی‌ها یلدای سردی در انتظار مردم است.

قیمت آجیل مخلوط 40 هزار تومان و پسته بیش از ۲۰۰ هزار تومان است که با این اوضاع مردم توانایی خرید پسته و آجیل را ندارند.

تحریمی برای خانواده‌ها در شب یلدا

یک شهروند می گوید: خرید آجیل شب یلدا را برای خود تحریم کرده‌ایم و به جای آن چیپس و پفک و هندوانه می‌خریم.

وی افزود: امسال خرید آجیل و میوه‌های مخصوص شب یلدا برای خانواده ما میسر نیست و شب یلدا را متفاوت از دیگر سال‌های دیگر خواهیم داشت.

این شهروند اظهار کرد: با وجود گرانی‌ها مراسم یلدا فقط برای طبقه‌ای خاص تشریفاتی خواهد بود و با گرانی آجیل، یلدایی سرد خواهیم داشت.

یکی از فروشندگان و عمده فروشان آجیل و خشکبار به کاهش توان خرید بیشتر اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: قیمت آجیل امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار کرد: قیمت‌ها سال به سال در حال افزایش است، اما قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته و کمتر کسی توانایی برپایی چنین مراسم شب یلدا را دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی آجیل‌ها ازجمله پسته، فندق، گردو، بادام و تخم کدو، افزود: خرید یک کیلو آجیل مناسب شب یلدا برابر با یک چهارم حقوق یک کارمند است، بنابراین کمتر کسی اقدام به خرید می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *