شناسه خبر: 15435 منتشر شده در مورخ: 1397/9/28 ساعت: 08:30 گروه: بهداشت و سلامت  
اجرای خدمات توانبخشی چشم انتظار اختصاص بودجه + صوت
در نشست خبری اعلام شد:

اجرای خدمات توانبخشی چشم انتظار اختصاص بودجه + صوت

:بر اساس ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان که اردیبهشت امسال برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد وزارت بهداشت مکلف شد پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی را فراهم سازد.

به گزارش ایران سپید سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه گفت:. در حال حاضر اکثریت جامعه معلولان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی را دریافت میکنند. تصور نمیکنیم معلولی باشد که هنوز بیمه نشده باشد ولی اگر چنین کسی هست با   معرفی نامه سازمان بهزیستی براحتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرد.در این ماده قانونی خدمات توانبخشی جسمی و روانی نیز به وظایف بیمه سلامت اضافه شده است انجام این کار مستلزم اختصاص منابع جدید است البته در حال حاضر بخشی از توانبخشیهای جسمی و روانی تحت پوشش است/ مثلا  معلولان روان یا معلولان عادی که با مشکل روانپزشکی روبرو میشوند خدمات توانبخشی روان را با بیمه دریافت میکنند ولی این ماده قانونی کار را وسیعتر دیده و کلیه خدمات توانبخشی را شامل شده است. ما در این خصوص در حال پیگیری و مذاکره با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا بتوانیم منابع لازم را برای انجام این خدمات دریافت کنیم. س: در حال حاضر مراکز محدود سازمان بهزیستی خدماتی مانند گفتاردرمانی، تربیت شنوایی و بیناییو کاردرمانی را انجام میدهندکه کیفیت و کمیت این خدمات مورد اشکال است و انجام این امور به بیمه سلامت واگذار شده است بعلاوه هزینه این خدمات بسیار توانفرساست؟ ج: بله هزینه این نوع خدمات خیلی زیاد است.: بیمه سلامت تا حال وارد این مقولات نشده است ولی الان  این موضوع در قانون دیده شده است. منتها این یک نکته خیلی مهم دارد هزینه های این نوع خدمات بسیار بالاست مانند خدمات درمانی افراد هموفیل یا تالاسمی که خیلی هزینه بر است و سرانه دهها نفر را به خود اختصاص میدهد. امسال طبق تعریف سازمان برنامه بودجه بیمه سلامت 14 تا 15  هزار میلیارد تومان بوده که تمام آن اختصاص داده نشده   است. هزینه های جدید مستلزم پیشبینی منابع جدید است قاعدتا باید حق بیمه سازمانهای بیمه گر مثل تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و خود بیمه سلامت باید افزایش یابد یا از طریق دیگری به آنها کمک شود. این مطالبه حق است و من شخصا آن را پیگیری میکنم.دکتر حریرچی در خصوص اجرای ماده 28 این قانون در خصوص کاهش 10 ساعتی کار هفتگی معلولان شدید و خیلی شدید در وزارت بهداشت نیز به ما پاسخ داد: ما جزو دستگاههای مشمول این قانون هستیم و آن را طبق آئین نامه سازمان  امور اداری و استخدامی اجرا میکنیم. و اگر در جایی معلولی با داشتن این شرایط در اجرای قانون با مشکل روبرو شده باشد میتواند آن را به وزارت بهداشت اطلاع دهد تا پیگیری کنیم. کباری

توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص خدمات توانبخشی معلولان
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *