شناسه خبر: 15416 منتشر شده در مورخ: 1397/9/27 ساعت: 09:01 گروه: اجتماعی  
نمایندگان تشکل های کارگری قزوین با وزیر کار دیدار کردند

نمایندگان تشکل های کارگری قزوین با وزیر کار دیدار کردند

نمایندگان تشکل های کارگری استان قزوین با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، محمد شریعتمداری در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری قزوین که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور حمیده زر آبادی،   نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین  برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با وجود مواجه با مسایل مختلف اقتصادی و اجتماعی، سومین استان با کمترین تمایل به مهاجرت به خارج کشور است که نشان از رویکرد مثبت مردم این استان دارد.

محمد شریعتمداری افزود: تحریم های ظالمانه با هدف تاثیر بر شرایط اجتماعی انجام شده اند تا مردم را در برابر نظام سیاسی قرار دهند و در این شرایط، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین نهاد برای جلوگیری از اهداف دشمنان است.

وی اضافه کرد: صیانت از اشتغال، همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصویب لایحه حمایت از معلولان، کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به مسایل زنان از سیاست های اصلی وزارتخانه است که باید با برنامه ریزی و تعامل با سایر نهادهای کشور برای عملیاتی کردن آنها گام برداشت.

در ادامه این نشست رییس اتاق بازرگانی استان قزوین خواستار مدیریت بازار پول و ارز شرکت های صادراتی و مشکل تبدیل عایدات صادرات به ارز نیمایی شد و بر ضرورت توجه به طرح ارزنده کارورزی و حمایت از اقدامات اتاق بازرگانی استان قزوین تاکید کرد.

علیرضا کشاورز قاسمی ادامه داد: در راستای تحقق این خواسته نیازمند برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی برای فارغ التحصیلان رشته های زبان های خارجی هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین نیز در این نشست همسان سازی حقوق بازنشستگان را بسیار مهم، اساسی و نیازمند تامین بودجه لازم دانست.

محمد اسدی با بیان اینکه حدود ۷۲ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان قزوین وجود دارد، گفت: برای اعطای وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی به یک درصد از این اقشار توسط بانک رفاه، برخی از مراجعان، هفت سال در نوبت دریافت وام قرار دارند و نیاز است که بودجه لازم به این امر اختصاص داده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در ایام اخیر، نیاز به افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم وجود دارد و اعطای بن های غیرنقدی دریافت کالا می تواند کمک موثری در این ایام به جامعه کارگری باشد.

عیدعلی کریمی با بیان اینکه علیرغم پیش بینی درمان رایگان در قانون، کارگران در این زمینه با محدودیت مواجه هستند، افزود: کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی و پرداخت نشدن دیون تامین اجتماعی به بیمارستان های طرف قرارداد و نبود پرسنل و امکانات تخصصی از جمله محدودیت جامعه کارگری است و برخی از کارگران از ۲ تا ۳۰ ماه دارای حقوق معوق هستند.

کریمی گفت: توجه نکردن به مسایل کارگران، دولت را با چالش روبرو خواهد کرد و بهتر است به جای صرف مبالغ برای طرح کارورزی بر امنیت شغلی کارگران فعلی تمرکز شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به موضوع انفصال کارگران مشاغل سخت و زیان آور، گفت: طبق استفساریه مجلس قرار شد چنانچه کارگری توسط سازمان تامین اجتماعی به عنوان شاغل در مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد، مطالبات کارفرما به واسطه بازنشسته شدن کارگر از محل سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود اما هنوز این امر محقق نشده است.

آیت الله اسدی گفت: حضور نیافتن نمایندگان دولت ها در هیات های حل اختلاف علیرغم تصریح آیین نامه در این خصوص، مشکل آفرین شده است.

انصاری فر عضو هیئت اجرایی کانون بازنشستگان استان قزوین نیز در این نشست گفت: باید تلاش کرد تا مسائل تشکل های کارگری در درون وزارتخانه حل و فصل شود و کار به مراجع قضایی کشیده نشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *