شناسه خبر: 15396 منتشر شده در مورخ: 1397/9/26 ساعت: 09:26 گروه: اجتماعی  
کتابخانه ها برای ورود معلولان بهسازی می شوند

کتابخانه ها برای ورود معلولان بهسازی می شوند

سازمان بهزیستی اعلام کرد: طبق تفاهم نامه همکاری که امروز یکشنبه بین بهزیستی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور منعقد شد، مقرر شده است نسبت به همکاری به منظور بهسازی امکان ورود افراد دارای معلولیت به کتابخانه‌ها اقدام شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان بهزیستی کشور، این سازمان با هدف همکاری، اجرای برنامه‌ و ارائه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های معلولان، با نهاد کتابخانه های عمومی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

بنا به این گزارش، تمام پرسنل بهزیستی و جامعه هدف این سازمان از جمله معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و دیگر مددجویان با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با نهاد کتابخانه های عمومی کشور، می توانند به صورت رایگان به عضویت این نهاد درآمده و از تمام تسهیلات و امکانات موجود کتابخانه های نامبرده استفاده کنند.
بر اساس این گزارش، طبق تعهدات مورد توافق در این تفاهم‌نامه، از تاریخ امضا تا مدت سه سال، نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور برای اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، انجام پژوهش‌های مشترک، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ارائه تسهیلات لازم برای عضویت کارکنان، خانواده آنها و همچنین جامعه هدف سازمان بهزیستی در کتابخانه‌های عمومی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
کمک به راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی، ارائه مشاوره‌های تخصصی کتابداری، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌ها، اهدای منابع مورد نیاز کتابخانه‌ای ویژه گروه‌های خاص، برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات بخش نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌ها، ایجاد پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در سراهای سالمندان، همکاری در تولید کتاب‌های بریل و فراهم کردن امکان بهره‌مندی اعضای دارای معلولیت جسمی و حرکتی کتابخانه‌های عمومی از خدمات مراکز توانبخشی تحت پوشش سازمان از جمله اهداف دیگر امضای این تفاهم‌نامه بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *