شناسه خبر: 15389 منتشر شده در مورخ: 1397/9/26 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
طرح فراگیری اشتغال در مناطق محروم / اشتغال را نذر کنید

طرح فراگیری اشتغال در مناطق محروم / اشتغال را نذر کنید

مدیر عامل موسسه خیریه نذر اشتغال امام حسین(ع) گفت: کارگاه‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار در محله های محروم شهر اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایران سپید اکبر اخوان مقدم از طرح اشتغال برای شهروندان در مناطق محروم  کشور خبر داد و گفت: هدف خیریه ما ایجاد اشتغال است. ما نمی خواهیم همچون خیریه های دیگر اقلام  و محصولات به دست مردم مناطق محروم دهیم بلکه می خواهیم ماهی گیری را به این افراد یاد دهیم. خیریه نذر امام حسین (ع) از همه افرادی که می خواهند نذری داشته باشند درخواست می کند اشتغال را نذر کنند تا دستان بیشتری را بگیرند.

وی ادامه داد: از شش سال گذشته تاکنون که این خیریه کار خودش را آغاز کرده است توانسته برای 1000 نفر که شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادین، افردی که سوء سابقه دارند و کسی به انها کار نمی دهد شغل ایجاد کند. این افراد می‌توانند در صنایع دستی، صنایع کوچک، خیاطی و... مشغول شوند. بستری را فراهم کرده‌ایم تا افراد در معرض آسیب که در حاشیه‌ شهرها و روستاها زندگی می‌کنند بتوانند دارای شغل شوند و ما بر حسن اجرای قرارداد بین کارفرما و این افراد نظارت داریم.

 اخوان مقدم با بیان اینکه آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران و سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که از بین ۲۲ میلیون نفر جمعیت شاغل در کشور حدود ۱۴ میلیون نفر کارگران رسمی و حدود هشت میلیون نفر کارگران غیر رسمی هستند، گفت:در حالی که آمار شاغلین غیررسمی در چهار سال قبل هفت میلیون نفر بوده و ریشه این آمار افزایش آن در قانون کار است.

مقدم در رابطه با طرح پیشنهادی تغییرات در قانون کار که به مجلس رفته است، گفت: به دنبال افزایش شغل هستیم و مانع اصلی را در قانون کار می‌بینیم. باید این نواقص برطرف شود و این یک مطالبه عمومی است چرا که موجب افزایش قراردادهای غیررسمی و افزایش تورم و بیکاری می‌شود.

وی گفت:  در الحاقیه ماده ۴۱ قانون کار که به مجلس پیشنهاد کردیم  کارگاه‌های کوچک واقع در روستاها که کمتر از ۱۰ کارگر داشته باشند دستمزدشان توافقی بوده و بیمه و دستمزد آنها براساس پولی که می‌دهند محاسبه شود.

وی از پیگیری طرح اشتغال فراگیر برای آسیب دیدگان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی در دست پیگیری است ضمن اینکه 60 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح را امضاء کرده اند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های حمایتی از کارگران منجر به کاهش بیکاری در کشور و افزایش امنیت شغلی برای کارگران و کارفرمایان می‌شود، اظهار کرد: برای همراه کردن همه گروه‌های مختلف برای اصلاح این وضع پیشنهاد می‌شود که حداقل دستمزد برای روستاییان به عنوان آسیب دیده‌ترین افراد جامعه به طور جداگانه تصویب شود.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *