شناسه خبر: 15329 منتشر شده در مورخ: 1397/9/23 ساعت: 09:04 گروه: بهداشت و سلامت  
تقاضای القایی غیر قانونی و غیر اخلاقی است

تقاضای القایی غیر قانونی و غیر اخلاقی است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه یا درمانهای گاه غیر ضرور که به بیماران تحمیل میشود گفت:خانواده هادر هنگام انتخاب بیمارستان به درآمد خود توجه کنند تا پس از بستری شدن در بیمارستان خصوصی دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایران سپید  دکتر حریرچی درباره مشکلاتی که بیماران در هنگام بستری شدن و انجام اقدامات درمانی با آن روبرو میشوند گفت:تقاضای القایی به معنای هزینه یا درمان اضافی مانند دارو ،آزمایش ؛ عمل جراحیو ..  است که به دلیل انگیزه های مالی یا غیر علمی به بیمار تحمیل میشود. این کار هم غیرقانونی و هم غیر اخلاقی است. این موارد باید تک تک بررسی شوند گاه یک پزشکی زنان برای بیشتر مراجعان خود بیماران خود ،سزارین را پیشنهاد میکند و در بررسی میبینیم مادر هیچ عامل خطری برای انجام زایمان طبیعی نداشته است و پزشک دوره بارداری که چهل هفته است را در 38 هفته با سزارین پایان داده است . در حال حاضر اغلب اعمال سزارین در هفته سی و هشتم بارداری انجام میشود این در حالیست که بهترین زمان رشد هوشی بچه در سه ماهه آخر بارداری است و تولد زودهنگام در بهره هوشی بچه تاثیر گذار است و هم این بچه ها بیشتر دچار نارسایی تنفسی میشوند.

معاون اول وزیر بهداشت افزود: خانواده ها باید به درآمد خود نگاه کنند گاه خانواده ها هیجان زده میشوند و با کوچکترین ناراحتی ، بیمار را به بیمارستان خصوصی میبرند و در icu بستری میکنند و بعد که متوجه هزینه بالای تخت icu میشوند دنبال تخت آی سی یو در بیمارستان دولتی میگردند تا بیمار خود را به بیمارستان دولتی منتقل کنند . این کار در حالیکه تخت icu در بیمارستان دولتی کمبود مواجه هستیم ممکن نیست/ گاه حتی از ابتدا بیمار نیازی به بستری شدن در icu نداشته است و این ایجاد تقاضای القایی است. یا خانواده با برآورد هزینه سزارین در بیمارستان خصوصی بیمار خود را بدر این نوع بیمارستان بستری میکنند و بعد از تولد نوزاد با کوچکترین مشکلی برای مادر یا نوزاد مجبور میشوند هزینه بیشتری برای بستری یا کارهای درمانی پرداخت کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *