شناسه خبر: 15295 منتشر شده در مورخ: 1397/9/20 ساعت: 09:02 گروه: اجتماعی  
شماره‌ تلفن‌های ضروری خدمات اجتماعی بهزیستی را می‌دانید؟

شماره‌ تلفن‌های ضروری خدمات اجتماعی بهزیستی را می‌دانید؟

مدیر روابط‌ عمومی بهزیستی استان زنجان گفت: شماره‌ تلفن‌های 1480، 09628 و 123، شماره‌ تلفن‌های ضروری خدمات اجتماعی بهزیستی است.

به گزارش ایران سپید رباب موحد در گفت‌وگو با ایسنا، ظهار کرد: شماره‌تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برای معرفی آسیب‌دیدگان اجتماعی و ارائه خدمات در این راستا تعلق دارد؛ در واقع اورژانس اجتماعی می‌تواند از حاد شدن آسیب‌های اجتماعی در قبال زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان آزاردیده، کودکان کار و کودکان خیابانی، همسران آزاردیده، سالمندان و معلولان آزاردیده و زوجین متقاضی طلاق جلوگیری کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تماس با شماره‌تلفن ۱۲۳ به افرادی که قصد خودکشی دارند و مبتلایان به اختلال هویت جنسی، همچنین دختران و پسران فراری از منزل که مشکلات خانوادگی دارند خدمات اجتماعی ارائه می‌دهد و جلوی بغرنج‌تر شدن شرایط بحرانی را می‌گیرد.

موحد افزود: شماره سامانه ۱۴۸۰ در رابطه با ارائه مشاوره روانشناختی راه‌اندازی شده و امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه، از کمک‌های مشاوران و متخصصان در جهت برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره بگیرند.

مدیر روابط‌عمومی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: شماره‌ تلفن 1480 در خصوص موضوعات پیشگیری از طلاق، سبک فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، آگاه‌سازی قبل از ازدواج، انتخاب همسر، مشکلات روحی و روانی و جنسی، کودک و نوجوان، مسائل تحصیلی، شغل و خانواده راه‌اندازی شده است.

موحد خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مذکور، شماره‌تلفن ۰۹۶۲۸ نیز پاسخ‌گوی شهروندان در خصوص پیشگیری از اعتیاد است و برای اطلاع‌رسانی و شناسایی، درمان و معرفی در مراکز درمان اعتیاد راه‌اندازی شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *