شناسه خبر: 15288 منتشر شده در مورخ: 1397/9/19 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
۴۶ مرکز نگهداری معلولان در استان سمنان وجود دارد

۴۶ مرکز نگهداری معلولان در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۴۶ مرکز نگهداری معلولان در استان وجود دارد، گفت: ازاین‌بین ۳۶مرکز روزانه و ۱۰ مرکز شبانه‌روزی هستند.

به گزارش ایران سپید علیرضا ایزد پور صبح دوشنبه به مناسبت هفته جهانی معلولان به میزبانی سالن هلال‌احمر سمنان ضمن بیان اینکه ۱۳هزار معلول از بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند، ابراز داشت: از این تعداد سه هزار نفر مستمری‌بگیر هستند و برای هفت هزار نفر کارت معلولیت صادرشده است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۶مرکز روزانه و ۱۰مرکز شبانه نگهداری از معلولان در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: در این مراکز هزار معلول از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

استفاده ۶۶۷۴ معلول از وسایل توان‌بخشی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری یک هزار و ۴۴۸نفر معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند، ابراز داشت: شش هزار و ۶۷۴معلول طی این بازه زمانی از وسایل کمک توان‌بخشی بهزیستی استفاده کردند.

ایزد پور بابیان اینکه مناسب‌سازی اماکن و رفع موانع شهری تنها بر عهده بهزیستی نیست، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا همه دستگاه‌ها و نهادها برای انجام این کار پیش‌قدم شوند زیرا این خدمات تنها به معلولان مربوط نمی شود جامعه رو به سالمندی است و باید شرایط جامعه برای همه افراد قابل استفاده باشد.

وی بابیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان سال ۸۳به تصویب رسید و پس از گذران مراحلی سال ۹۷برای اجرا ابلاغ شد، اضافه کرد: در سایه تعامل و همکاری بین بخشی می توانیم شاهد این موضوع باشیم که معلولان با هر توان مندی در جامعه حضور داشته باشند و تحقق این مقصود نیازمند مسئولیت پذیری کل جامعه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *