شناسه خبر: 15183 منتشر شده در مورخ: 1397/9/15 ساعت: 09:00 گروه: اجتماعی  
تبعیض و به حاشیه راندن حقوق معلولان در نظام تأمین بودجه

تبعیض و به حاشیه راندن حقوق معلولان در نظام تأمین بودجه

نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران گفت: همه دستگاه‌های مکلف به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و به حاشیه راندن و تبعیض این جامعه حتی در نظام تعیین و تأمین بودجه کشور هم وجود دارد.

به گزارش ایران سپید احمدرضااسدی گفت: امید به برابری و حصول اطمینان از جامعه فراگیر در فرایند توانمندسازی افراد دارای معلولیت که در شعار امسال سازمان جهانی سلامت عنوان شده اما شاید تا وقتی که ملزومات یک جامعه فراگیر فراهم نشود و همه افراد جامعه عضو موثر و مولد آن جامعه تلقی نشوند دور از تصور باشد. 

وی ادامه داد: تا هنگامی که همه مردم به عنوان شهروند درجه اول آن جامعه محسوب نشوند و بزرگترین اقلیت یک جامعه (افراد دارای معلولیت) به هر نحوی از دسترسی برابر به خدمات عمومی جامعه بسان شهروند درجه اول از سوی نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی محروم می شوند.

اسدی گفت: در حال حاضر برخی سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در انجام وظایف قانونی خود به آحاد جامعه بخشی از آنان را به صرف دردمندی و نیاز بیشتر، از این خدمات قانونی و به حق خود محروم کرده و صرفا یک سازمان، و فقط یک سازمان، آن هم بهزیستی را متولی پرداختن و رفع تمام نیاز های این دردمندان نجیب و بی صدای جامعه می دانند.

نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران ادامه داد: تا زمانی که نهادها و سازمانهای نوپای غیر دولتی مانند سمن های افراد دارای معلولیت در جهت توانمندسازی خود و اعضای خود و همچنین قادرسازی و افزایش ظرفیتهای جامعه گام برندارند و خود را رکن اصلی ایجاد جامعه فراگیر و برابر در کنار سازمانهای دولتی و نه در مقابل آنان ندانند،جامعه معلولان به مثابه سایر شهروندان نخواهند بود.

وی افزود: همچنین شرکتها و صنایع تولیدی و خدماتی باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال تک تک اعضای جامعه پی ببرند و سهم و دین خود را در این مسیر ادا کنند.

اسدی افزود: از طرفی جامعه به افراد دارای معلولیت با نگاه ترحم آمیز و با تاکید بر ناتوانی های آنان که در همه آحاد بشر کم و بیش و به صورت باطنی و ظاهری وجود دارد می نگرند،در حالیکه باید با نگاه حق محور و در نظر گرفتن توانایی های بالقوه این افراد،باشد.

نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران گفت: تا زمانی که همه دستگاههای مکلف به اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به تعهدات خود عمل نکنند،تا هنگامی که به حاشیه راندن و تبعیض این جامعه شریف حتی در نظام تعیین و تامین بودجه کشور هم وجود دارد و تا روزی که نخواهیم تغییر کنیم،تلاشمان در جهت بهتر شدن حال معلولان بی ثمر خواهد ماند./ فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *