شناسه خبر: 15148 منتشر شده در مورخ: 1397/9/14 ساعت: 09:07 گروه: اجتماعی  
فقر امکانات مشکل اصلی ورزشکاران معلول اردبیلی است

فقر امکانات مشکل اصلی ورزشکاران معلول اردبیلی است

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اردبیل گفت: کمبود امکانات زیرساختی و نبود مجتمع ورزشی ویژه جانبازان و معلولان اردبیلی مانع از خدمت‌رسانی شایسته به گروه هدف خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر میرحمید موسوی صریح کرد: اکثریت ورزشکاران فعال در حوزه جانبازان و معلولان دارای ویلچر یا عصا بوده یا با وضعیت جسمانی چندان مناسبی مواجه نیستند و حمایت از آنان نیازمند برخورداری از شرایط خاص خواهد بود.

وی افزود: رزمندگانی که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته و برای صیانت از مرزهای سیاسی و فکری دچار عارضه‌های مختلف جسمانی مثل قطع نخاع و معلولیت شدند، بخشی از ورزشکاران فعال در هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان را تشکیل می‌دهند و فراهم آوردن امکانات مناسب برای بهره‌مندی آنان از امکانات ورزشی ضروری است.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اردبیل ادامه داد: مهمترین مشکلی که ورزشکاران جانباز و معلول با آن مواجه هستند، کمبود اماکن ورزشی اردبیل بوده و تنها سالنی که در اختیار این گروه قرار گرفته متعلق به بنیاد شهید است تا با توجه به تعداد ورزشکاران سانس‌های کمی در اختیار جانبازان و معلولان قرار گیرد.

موسوی یادآور شد: به دلیل اشتراک سالن ورزشی که در اختیار جانبازان و معلولین قرار گرفته با بنیاد شهید و امور ایثارگران، از لحاظ زمانی و برنامه‌ریزی تمرین با کمبودهای زیادی مواجه می‌شویم و استقرار تجهیزات خاص مرتبط با ورزش‌های جانبازان و معلولان بر مشکلات موجود خواهد افزود.

راه‌اندازی ۱۲ رشته ورزشی ویژه معلولان اردبیلی

وی تصریح کرد: برای جانبازان و معلولان ۱۵ رشته ورزشی در کشور تعریف شده که از این تعداد در استان اردبیل موفق به راه‌اندازی و فعال نمودن ۱۲ رشته ورزشی شدیم.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اردبیل اضافه کرد: استعدادیابی مناسبی برای شناسایی ورزشکاران مستعد و توانمند جانباز و معلول در حال انجام بوده تا با افتخارآفرینی بیشتر در مسابقات پارالمپیک و ملی پرچم مقدس کشورمان را در آوردگاه‌های حساس و مهم به اهتزاز درآوریم.

موسوی از راه‌اندازی رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته طی سال جاری خبر داد و افزود: رشته ورزشی «بوچیا» نیز در ماه‌های اخیر فعال شده و تاکنون ۵۰ ورزشکار ساماندهی شده در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر امام جمعه اردبیل و فرمانده سپاه استان از مجموعه ورزشی بنیاد شهید بازدید کردند تا از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای ورزشی معلولان و جانبازان قرار گیرند و خوشبختانه به مانند همیشه حمایت‌های مناسبی را از سوی این مجموعه‌ها شاهد شدیم تا با تداوم چنین رویکردی امیدوار به رفع بسیاری از موانع و کمبودهای قرار گرفته بر سر راه ورزش جانبازان و معلولین باشیم.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اردبیل توضیح داد: با تکمیل مجتمع ورزشی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی موجود در اردبیل برطرف خواهد شد و چنانچه تمامی امور طبق پیش‌بینی‌های انجام شده پیش‌رود، تا پایان سال این مجموعه مورد افتتاح و بهره‌بردرای قرار خواهد گرفت.

 موسوی یادآور شد: با راه‌اندازی این مجمتمع ورزشی، جانبازان و معلولان اردبیلی به صورت تمام وقت قادر به پرداخت به رشته‌های بدمینتون، بوچیا، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دومیدانی خواهد بود و چنین مرکزی پاسخگوی بسیاری از نیازهای زیرساختی ورزش منطقه خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *