شناسه خبر: 15129 منتشر شده در مورخ: 1397/9/13 ساعت: 09:38 گروه: اجتماعی  
خرید 50 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان در قزوین

خرید 50 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان در قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی در قزوین به‌عنوان اولین شهر کشور برای تمامی معلولان و جانبازان بالای بیست‌وپنج درصد کارت استفاده رایگان صادرشده و 50 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان نیز خریداری‌ شده است.

به گزارش ایران سپید علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در پیامی ضمن تبریک روز دوازدهم آذر، روز جهانی معلولان اظهار کرد: روز جهانی معلولان فرصتی مغتنم است برای پی بردن به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که معلولان باهمت و تلاش به آن‌ها دست‌یافته‌اند.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری همواره نگاهی ویژه به رعایت حقوق این قشر از جامعه داشته و در استان،9 شهر محمدیه، محمودآباد، بوئین‌زهرا، قزوین، الوند، تاکستان، بیدستان، اقبالیه، دانسفهان، شال، آبیک به عنوان شهرهای پایلوت مناسب‌سازی شهری برای معلولان انتخاب شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر در بسیاری از شهرهای استان صورت گرفته است، همچنین واحدهای مسکونی و دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان به هنگام ساخت ملزم به رعایت نکاتی برای سهولت عبور مرور معلولان شده‌اند و دستگاه‌هایی که از پیش‌ساخته شده‌اند نیز ملزم هستند با اصلاح و مناسب‌سازی شرایط بهتری را برای معلولان فراهم آورند.

وی عنوان کرد: تاکنون 383 میلیون تومان برای مناسب‌سازی خودرو و منازل معلولان استان هزینه شده است و حدود 155 واحد مسکونی و 26 دستگاه خودرو برای معلولان بازسازی‌شده در حوزه اتوبوس‌رانی نیز در قزوین به‌عنوان اولین شهر کشور برای تمامی معلولان و جانبازان بالای بیست‌وپنج درصد کارت استفاده رایگان صادرشده و 50 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان نیز خریداری‌شده است.

فرخ‌زاد در پایان اظهار امیدواری کرد مجموعه مدیریتی استان با اهتمام و توجه ویژه بتواند شرایط بهتری برای زندگی و حضور بیشتر و فعال‌تر معلولان در اجتماع فراهم نماید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *