شناسه خبر: 1508 منتشر شده در مورخ: 1392/9/25 ساعت: 12:08 گروه: فرهنگی  
ارائه خدمات ویژه به 300 نابینای کشور توسط کتابخانه ولی عصر(عج) اصفهان

ارائه خدمات ویژه به 300 نابینای کشور توسط کتابخانه ولی عصر(عج) اصفهان

مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان گفت: کتابخانه ولی عصر اصفهان هم اکنون به 300 نابینا و کم بینا در سراسر کشور خدمات ویژه ارائه می کند که امانت ماهانه هزار کتاب گویا از جمله این خدمات است.

غلامرضا یاوری اظهار داشت: کتابخانه ولی عصر (عج) از جمله کتابخانه های فعال در استان اصفهان و کشور به شمار می رود.

وی افزود: این کتابخانه به بیش از 300 معلول نابینا و کم بینا در سراسر کشور خدمات ویژه ارائه می دهد و امانت بیش از هزار جلد کتاب گویا به شکل ماهانه، ضبط کتب گویای جدید، ارائه خدمات کامپیوتری و کتب بریل بخشی از فعالیت های این مرکز هستند.

مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان با تاکید بر این نکته که با همکاری شهرداری منطقه 3، خیابان ولی عصر (عج) که این کتابخانه در آن قرار دارد، به خطوط راهنمای معلولین نابینا در خیابان ولیعصر (عج) اصفهان مجهز می شود، گفت: این خطوط که با هدف عبور و مرور آسانتر نابینایان به کتابخانه ولی عصر (عج) اجرا می شود که از میدان احمد آباد آغاز شده و تا چهارراه صغیر اصفهانی ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به ویژگی های خطوط ویژه نابینایان تصریح کرد: این خطوط از موزائیک های برجسته با خطوط موازی تشکیل شده و افراد نابینا و کم بینا را قادر می سازد که بدون استفاده از عصا در مسیر مستقیم و صحیح هدایت شوند.

یاوری اضافه کرد: همچنین برای رعایت احتیاط توسط نابینایان و کم بینایان در محل چهارراه ها و کوچه ها از سنگفرش های سکه ای استفاده شده تا بدین شکل رعایت احتیاط به آنها اعلام شود .

استفاده از نرم افزار مدیریت یکپارچه کتابخانه ها به زودی در اصفهان

مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان با بیان اینکه به زودی کتابخانه های اصفهان به نرم افزار مدیریت یکپارچه کتابخانه ها مجهز می شود، تصریح کرد: پشتیبانی نامناسب، قطعی، کندی نرم افزار قبلی که نارضایتی کتابداران را در برداشت سبب شد که نهاد کتابخانه های کشور تصمیم به جایگزینی نرم افزار پیام مشرق با نرم افزاری جدید داشته باشد که در سراسر کشور یکسان است .

وی اضافه کرد: از مزایای نرم افزار جدید این است که دارای سرعت بالایی در پذیرش دستورات ارائه شده است و به نوعی پاسخگوی تمام نیازهای کاربران است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *