شناسه خبر: 15068 منتشر شده در مورخ: 1397/9/11 ساعت: 08:45 گروه: اجتماعی  
معلولان از مشکلات مادی و بیکاری رنج می‌برند

معلولان از مشکلات مادی و بیکاری رنج می‌برند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اصلی معلولان در حوزه تامین هزینه های درمانی، نبود اشتغال و مسکن مناسب است.

به گزارش ایران سپید داوود محمدی یکی از وظایف نمایندگان مجلس را سرکشی و بازدید از خانواده معلولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دانست و افزود: آن چه از نتایج این بازدیدها حاصل شده بیانگر آن است که معلولان ما از مشکلات مادی و بیکاری رنج می برند و چون دارای معلولیت های جسمی و روانی هستند، از داشتن اشتغال مناسب همانند دیگر افراد جامعه نیز محروم مانده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی از معلولان ما در استان تقاضای مسکن دارند که طی هماهنگی صورت گرفته با بنیاد مسکن قرار شده تا در این زمینه و با حداقل امکانات اقدام های لازم فراهم شود.
وی اضافه کرد: درخواست برخی از اعضای خانواده معلولان که نقش سرپرست خانواده را نیز برعهده دارند، تامین بخشی از هزینه های درمانی و یا تهیه خودرو باری جهت کسب و کار بوده که سعی داریم تا مساعدت های لازم در این زمینه نیز به عمل آید.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس قوانین موجود سهم هر دستگاه اجرایی برای پذیرش نیروی انسانی از جامعه معلولان تا 30 درصد است که متاسفانه به علت برخی تنگناهای اقتصادی، این قانون به درستی اجرا نمی شود.
داود محمدی روز گذشته علاوه بر بازدید از بیمارستان ولایت قزوین، با خانواده سه معلول نیز دیدار و گفت و گو کرد. 
23 هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند. ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *