شناسه خبر: 15054 منتشر شده در مورخ: 1397/9/10 ساعت: 08:43 گروه: اجتماعی  
افتتاح مرکز مراقبتی و توان‌بخشی معلولان در فردیس

افتتاح مرکز مراقبتی و توان‌بخشی معلولان در فردیس

مرکز مراقبتی توان‌بخشی معلولان ذهنی بالای ۱۴سال رادمهر با حضور ربیعی وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش ایران سپیداین مرکز خیریه که به همت بخش خصوصی احداث شده است برای پاسخ به نیاز متراکم ترین شهرستان کشور از نظر جمعیت, در شهرستان فردیس استان البرز بنا شده است. 

موسوی مدیر این مجموعه در در آیین بهره برداری از مرکز گفت: در این مرکز ۲۰ معلول ذهنی حرکتی به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند و ۱۵ نفرکارمند و خدمت کار نیز در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این مرکز دارای ۶۰۰ متر مربع زیر بنا در ۳ طبقه و با هزینه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است و تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.

علی ربیعی وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح این مرکز نگهداری از کودکان معلول در فردیس، بابیان اینکه اولین باری که در جمع این کودکان آمدم، یکی از آن‌ها به نام مهدی خواب یک ساختمان سه‌طبقه دیده بود و آرزوی وی داشتن یک سرپناه برای خود و ۳۰ کودک دیگر بود، گفت: امروز شاهد برآورده شدن آرزوی این کودک هستیم و این عین خوشحالی است.

وی بابیان اینکه تناقض‌های ذاتی در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: با یک نگاه گذرا می‌توان این تناقض‌ها را دریافت کرد به همین منظور باید با فرهنگ‌سازی نسبت به کاهش تناقض‌های موجود در جامعه اقدام کنیم.

وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم کودکان بی‌هویت را شناسنامه‌دار کنیم، گفت: در این رابطه لایحه‌ای به تصویب رسیده است و امید داریم همه کودکان بی‌هویت شناسنامه‌دار شوند.

ربیعی با تأکید بر اینکه ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین کشور ضروری است، گفت: باید تلاش‌ها معطوف به کاهش مشکلات مناطق حاشیه ای باشد، جامعه نباید نسبت به مشکلات این قشر بی‌تفاوت شود، حضور جامعه مدنی اینجا لازم است.

وی بابیان اینکه هرکه به‌اندازه ظرفیت و توان خود باید برای کمک به قشر آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین تلاش کند، افزود: ۱۲۴ هزار پیامبر ظهور کردند تا مردم بهتر زندگی کنند و راه درست را دریابند و حالا این خیرین هستند که راه پیامبران و معصومان را در پیش‌گرفته‌اند.

به گفته وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با در نظر گرفتن وظیفه اجتماعی در کنار هم زندگی کنیم و مشکلات خود را برطرف کنیم. 

ربیعی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه، گفت: دولت‌ها برای بهبود وضعیت کشور ناتوان هستند و اینجا لازم است که مردم و جامعه مدنی اقدام کنند.

وی به وجود ۳ میلیون و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و گفت: این زنان وضعیت مطلوبی برای زندگی دارند اما نباید فراموش شود که حدود یک‌میلیون زن نیز وضعیت نامناسبی دارند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۴۰ تا ۵۰ هزار کودک در کشور وجود دارد که به سوءتغذیه دچار هستند، گفت: کودکانی وجود دارد که کسی منتظر آن‌ها نیست و وضعیت بدی دارند که این مهم بر لزوم توجه جامعه مدنی به این قشر تأکید دارد.

ربیعی بابیان اینکه هرکه باید در حد توان خود به جامعه کمک کند، اضافه کرد:  باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که بتوانیم بر مشکلاتمان فائق آییم. کسانی که پولی برای کمک به اقشار نیازمند ندارند می‌توانند وقت خود را برای کمک به آن‌ها هزینه کنند.

این مرکز در شهرک ناز فردیس قرار دارد. / به نقل از خبرگزاری صدا وسیما

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *