شناسه خبر: 15053 منتشر شده در مورخ: 1397/9/10 ساعت: 08:42 گروه: اجتماعی  
محیط های شهری برای معلولان مناسب سازی شوند

محیط های شهری برای معلولان مناسب سازی شوند

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: محیط های شهری از جمله بانک ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و پارک ها باید برای تردد بهتر معلولان مناسب سازی شوند.

به گزارش ایران سپید غلامرضا صدیقی راد عصر جمعه در حاشیه مراسم ویژه 12 آذر روز جهانی معلولین افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد یک روز به دلیل حوادث گوناگون دچار معلولیت نشوند لذا باید به نیازهای افراد دارای معلولیت رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: شهرداری ها برای جلوگیری از ورود موتور سواران به داخل پارک ها اقدام به نصب مانع کرده اند و همین امر باعث شده که معلولان نتوانند از اینگونه محیط ها استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان از ادارات، آپارتمان ها و مجتمع های پزشکی خواست دسترسی افراد معلول به آسانسور این ساختمان ها را رعایت کنند.
وی با اشاره به تشکل کمیسیون مناسب سازی محیط ویژه معلولان گفت: با فعالیت این کمیسیون طی سال های گذشته اقداماتی انجام شده است اما باید توجه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و بر همین اساس دستگاه های اجرایی موظف شده اند که مصوبات این کمیسیون را اجرایی کنند.
مدیرکل بهزیستی افزود: این اداره کل به 85 هزار معلول تحت پوشش در قالب ارائه واکر، تشک مواج و تامین هزینه سمعک و ... خدمت رسانی می کند.
وی با بیان اینکه امسال 17 هزار معلول مستمری بگیر به بهزیستی خوزستان اضافه شده است، اظهار داشت: 47 هزار معلول هزینه نگهداری در منزل دریافت می کنند.
گفتنی است، روز جهانی معلولین از سال 1992 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله در 12 آذر یا 3 دسامبر برگزار می ‌شود. 
هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده ‌است که می ‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه ‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *