شناسه خبر: 15016 منتشر شده در مورخ: 1397/9/6 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
۴۱۸۵ کودک ساروی غربالگری شنوایی شدند

۴۱۸۵ کودک ساروی غربالگری شنوایی شدند

رئیس اداره بهزیستی ساری از انجام چهار هزار و ۱۸۵ غربالگری شنوایی سنجی در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایران سپید سید آیت اله موسوی در مراسم افتتاح برنامه غربالگری شنوایی سنجی کودکان در شهرستان، با اشاره به اجرای موفق فاز اول برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله شنوایی زود هنگام در نوزادان را از جمله اهداف بیان کرد و گفت:فاز دوم این طرح در مقطع پیش دبستانی در کودکان ۳ تا ۶ سال در حال اجرا است.

مدیر بهزیستی ساری اظهار داشت: درسالهای  قبل فقط خدمات به معلولان ارائه می شد و در راستای پیشگیری پیشرفتی نداشت اما با گذر زمان بهزیستی توانست طرح هایی در راستای پیشگیری از معلولیت ها داشته باشد، زیرا امروزه بحث پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است هرچند برای مشکلات کم شنوایی یا ناشنوایی کودکان ممکن است نتوانیم اقدام کاملی انجام دهیم اما با توانبخشی آسیب های آنان را به حداقل خواهیم رساند.

وی به غربالگری های صورت گرفته شنوایی سنجی ازسوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: بهزیستی تا به امروز موفق عمل کرده و در برش سازمانی هفت هزار سنجش شنوایی باید صورت بگیرد که تاکنون چهار هزار و ۱۸۵ سنجش شنوایی از سوی بهزیستی صورت گرفته و ۹۳ درصد برنامه انجام شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *