شناسه خبر: 14950 منتشر شده در مورخ: 1397/8/29 ساعت: 08:43 گروه: اجتماعی  
توانبخشی مبتنی برخانواده بهترین کار انجام شده در حوزه معلولان

توانبخشی مبتنی برخانواده بهترین کار انجام شده در حوزه معلولان

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان گفت: CBR بهترین کار انجام شده در حوزه اجتماعی در جهت توانبخشی افراد معلول و برابرسازی فرصت‌ها است.

به گزارش ایران سپید علی‌اکبر مختاری در شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان کرمان که با حضور بابایی فرماندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: توانبخشی معلولان و توانخواهان در بهزیستی در سه حوزه تخصصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین حوزه تخصصی که بهزیستی در آن ورود می‌کند، حوزه روانپزشکی و درمان معلولان است عنوان کرد: ایجاد زمینه اشتغال معلولان و توانخواهان دومین حوزه‌ای است که بهزیستی به آن پرداخته است.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمان سومین حوزه را مسائل اجتماعی توانخواهان عنوان کرد و افزود: حل مسائل اجتماعی معولان و توانخواهان راه ورود این قشر به جامعه را فراهم و حضور آنها در اجتماع را مساعد می‌کند.

وی CBR را بهترین کار انجام شده در حوزه اجتماعی دانست و گفت: طرح CBR راهبردی در درون برنامه توسعه جامعه در جهت توانبخشی افراد معلول، برابرسازی فرصت‌ها و الحاق اجتماعی معلولین، که از طریق تلاش‌های مشترک معلولین، خانواده، جامعه و سایر موسسات دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

مختاری بیان کرد: در این روش به جای تمرکز خدمات در مراکز شهرها، خدمات لازم در سطح جامعه، بخش و روستا ، منازل و محل کار افراد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نوزادانی که در بیمارستان به دنیا می‌آیند غربالگری کامل برای آنها انجام می‌شود گفت: در بحث پیشگیری از تنبلی چشم نیازمند همکاری خانواده‌ها هستیم تا با شناسایی به موقع آنها شاهد کاهش معلولیت بینایی در جامعه باشیم. / تسنیم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *