شناسه خبر: 14920 منتشر شده در مورخ: 1397/8/27 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
خدمت به معلولان در قالب اردوهای جهادی بهزیستی

خدمت به معلولان در قالب اردوهای جهادی بهزیستی

اردوی جهادی برای رسیدگی به وضعیت معلولان و ارائه خدمات مطلوب در حوزه توانبخشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... در روستای «داریون» برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس 23 آبان جاری یک اردوی جهادی برای رسیدگی به وضعیت معلولان داریون و ارائه خدمات مطلوب در حوزه توانبخشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... در روستای «داریون» برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با ابراز رضایت از برگزاری اردوهای جهادی به خبرنگار فارس می‌گوید: پیش از این اردوی جهادی در ارژن برگزار و اکنون نیز اردوی جهادی در داریون انجام شده است.

حمید آزرمی ادامه می‌دهد: در این اردو که 23 آبان برگزار شد پس از بازدید از گلزار شهدای داریون با حضور تیم‌های تخصصی حوزه‌های پیشگیری، امور اجتماعی و توانبخشی، کمک‌های مردمی و مؤسسات خیریه و اورژانس اجتماعی،  ویزیت رایگان پزشک در محل برای اهالی و مددجویان تابعه مجتمع داریون در روستاهای داریون به انجام رسید.

 آزرمی هدف از برگزاری اردوهای جهادی را رسیدگی بیشتر به نیازمندان و معلولان شهرستان شیراز عنوان می‌کند و می‌افزاید: ارتقاء سطح بهداشت معلولان و افراد تحت پوشش در نقاط مختلف شهرستان پیامدهای مطلوبی در ارتقاء سطح سلامت این مناطق دارد.

وی با قدردانی از حضور مسؤولان داریون در این اردو بیان می‌کند: حضور شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس حوزه بسیج و ... در کنار تیم تخصصی موجب دلگرمی اهالی منطقه شده بود.

برخورداری از خدمات مطلوب

مسوول امور توانبخشی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز نیز با اشاره به اقداماتی که در این اردوی جهادی به انجام رسید، اظهار می‌کند: در مدارس، خانه‌های بهداشت و نقاط مختلف روستای داریون با هدف آگاهی‌رسانی بروشورهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توزیع شد.

الهه رستگار ادامه می‌دهد: نیازسنجی مددجویان برای هدایت آنها به مراکز خدمت‌رسانی بهزیستی در مراکز درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی  و نیاز هزینه لوازم بهداشتی و ارسال رایگان لوازم مناسب سازی برای مددجویان از اقدامات مطلوبی بود که در این اردوی جهادی به انجام رسید.

وی اضافه می‌کند: بامشارکت موسسات خیریه تابعه مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز و واحد مشارکت‌های مردمی این مدیریت، لوازم ساختمانی برای تعمیر و ساخت مسکن  به کمک موسسات خیریه و دهداران روستاها تامین و سبد غذایی توزیع شد.

رستگار با اعلام بازدید از 25 خانه دارای معلول عنوان می‌کند: با حضور شرکت‌کنندگان از ۲۵ خانه تک و چند معلولی بازدید شد و تیم اورژانس اجتماعی آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مدارس و به پخش بروشورهای اورژانس اجتماعی ۱۲۳ پرداختند.

 

وی می‌افزاید: پزشک مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این اردوی جهادی ویزیت رایگان مردم و مددجویان روستا در محل را به انجام رساند.

مسوول امور توانبخشی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی می‌گوید: هدف ما توزیع مناسب خدمت‌رسانی در شهر داریون است و این اردو به نام شهدای داریون نامگذاری شد.

گزارش از مریم شمالیان

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *