شناسه خبر: 1491 منتشر شده در مورخ: 1392/9/25 ساعت: 10:40 گروه: دانش و فن آوری  
تولید بافت قلبی کاربردی‌تر با الیاف فنری شکل

تولید بافت قلبی کاربردی‌تر با الیاف فنری شکل

محققان موفق به ساخت الیاف فنر مانندی شده‌اند که به ترمیم بافت آسیب‌دیده قلب کمک می‌کنند.

تاکنون بافتهای مهندسی شده قلب از الیاف صاف برای پشتیبانی از سلولهای انقباضی استفاده می‌کردند اما این الیاف فنری شکل به بافت مهندسی شده قلب کمک می‌کنند تا بیشتر شبیه یک قلب واقعی خون پمپاژ کرده و از منقبض شدن آن جلوگیری می‌کنند.

بافت قلبی مهندسی شده از طریق پرورش سلولهای بدست آمده از قلب انسان یا حیوان بر روی یک چارچوب سه بعدی بدست می‌آید. با گذشت زمان این سلولها به یکدیگر پیوسته و بافتی را شکل می‌دهند که پالسهای الکتریکی خود را تولید کرده و خودبخود منقبض و منبسط می‌شوند.

به گفته محققان، این بافت سپس از طریق جراحی برای جایگزینی بافت آسیب دیده و ارتقای عملکرد قلب در بدن بیماران قابل کاشت است.

همچنین محققان اظهار کردند که این الیاف فنری شکل عملکرد بهتری از الیاف صاف داشته و بویژه خاصیت ارتجاعی کاربردی‌تری دارند.

به گفته آنها، فرآیندهای ساخت الیاف و مونتاژ آنها در یک چارچوب باید اصلاح شود. مهمتر اینکه قابلیت ارتقای عملکرد قلب توسط این بافت پس از حمله قلبی باید در انسانها مورد آزمایش قرار بگیرد.  

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *