شناسه خبر: 14775 منتشر شده در مورخ: 1397/8/13 ساعت: 09:06 گروه: فرهنگی  
فراخوان بخش نمایش های رادیویی در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

فراخوان بخش نمایش های رادیویی در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

فراخوان بخش " نمایش های رادیویی" در سیو هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که ذیل برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود، اعلام شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، نمایش های رادیویی با قدمتی بیش از هفتاد سال ، به عنوان فراگیرترین و موثرترین آثار در عرصه تولیدات هنرهای نمایشی به حساب می آید. به همین خاطر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ، در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و به همت و یاری مدیران رادیو ،بخش نمایش های رادیویی نیزدر آن قرار گرفته است.به همین خاطر علاقه مندان می توانند بر اساس رویکردهای اعلام شده در آن شرکت نمایند.

رویکردهای مسابقه نمایش های رادیویی
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته رویکردهای پنج گانه ذیل برای شرکت آثار در نظر گرفته شده است که متقاضیان حتما باید بر پایه آنها  آثار خود  را تولید نمایند.
تاریخ انقلاب اسلامی ایران (شامل جریان های شکل گرفته در قبل و بعد از انقلاب) ، معرفی خدمات و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، نقش امام خمینی (ره) در راهبری،پیروزی و تداوم انقلاب و زندگی و اندیشه شخصیت های تاثیرگذار در جریان انقلاب و تحولات سیاسی،اقتصادی و فرهنگی که منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شده اندرویکردهای پنج گانه مسابقه نمایش های رادیویی هستند.
شرایط کلی مسابقه نمایش رادیویی
  شرکتدرمسابقهبرایتمامیهنرمندانعرصهنمایشهایرادیوییآزاداست.تنهاآثاریموردتاییددبیرخانهاستکهصاحباثر،متقاضیحضوردراینبخشباشد.شبکه هایرادیوییوشبکه هایاستانی   می توانندآثارخودرابامعرفیصاحباثربهدبیرخانه ارسال نمایند. قابل ذکر است که درصورتمشخصنبودنصاحباثردرفرمتکمیلیازنظردبیرخانه جشنواره،صاحباثر،کارگرداننمایشمحسوب 
میشود.مبنایبازشنواییوداوریآثاربراساستکنیک هایعلمیوفنینمایشرادیوییخواهدبود.آثار    
بایددرقالبیکنمایشتکقسمتیوباحداکثرزمان60دقیقهارائهشوند.
حداکثرتعدادشخصیتبرایهرنمایش7نفراست. )چنانچهشخصیتهاییکنمایشبیشتراز7نفر
باشداسکانآنهادرمدتبرگزاریجشنوارهبهعهدهگروهمربوطهخواهدبود.(هرشخصمجازبهشرکتدادنیکاثردرجشنوارهاست.آثارارسالیبهدبیرخانهدرصورتبرخورداریازکیفیتمطلوب،از 
شبکه هایرادیوییپخشخواهندشد.آثارانتخابشدهبایددرجشنوارهبهصورتزندهودرحضورمخاطباندرقالبرادیوییهمراهبا آرایههایصوتیمانندموسیقی، افکتوسایر موارداجراشوندوداورینهایینیزبراساساجرایزندهوفایلارسالی گروه هادرجشنوارهصورتخواهدپذیرفت.سی وهفتمینجشنواره 
بین المللیتئاترفجرازبینآثارارسالی،پذیرای10اثربرایشرکتدر جشنوارهخواهدبود. اسکانوپذیراییگروه هایپذیرفتهشدهازشهرستانبرعهدهستادبرگزاریجشنوارهخواهدبود.
همچنین برخیملاک هایانتخابوارزشگذاریآثار نیز بدین شرح است:
ترکیب بندیمناسبصدا- فیکسکردنمرکزصدا- خلاقیتونوعآوری -تعیینحدودصحنه- مالکیت
میکروفن- انتقالصحنه- پیوستگیصحنه ها- تداومایدهنمایشی-رادیوییبودنتمنمایش-تصویرسازیو
انتقال فضا- فن بیان - تشدید لحظات نمایشی- دقت در پرسپکتیو صدا- پای نبندی و سایر موارد مرتبط.
نحوه ارسال آثار
متقاضیان باید در زمان اعلام شده آثار مد نظر خود را ارسال نمایند. بر این اساس ضروری است این افراد ابتدا با مراجعه به سایت جشنواره ، به نشانی www.fitf.ir ، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در مسابقه اقدام و در ادامه فایل صوتی نمایش را با فرمت MP3 بر روی یک نسخه CD یا DVD با پست سفارشی به دبیرخانهجشنواره ارسال نمایند.لازم به ذکر است پذیرش آثار به صورت حضوری نیز در دبیرخانه امکا نپذیر است.
درج نام اثر، نام و نا م خانوادگی صاحب اثر و شماره تلفن همراه بر روی لوح فشرده ضروری است.
 در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شش تن از برگزیدگان گروه های نمایشی شامل نویسنده،کارگردان،بازیگر،تهیه کننده و سایر عوامل لوح سپاس و تندیس رادیو نمایش به همراه جایزه نقدی اهدا می شود.همچنین به انتخاب هیات داوران 2 تندیس جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به 2 برگزیده اهدا خواهد شد.
آخرین مهلت ارسالآثار تا  10 آذر 1397 بوده و در  29آذر 1397 آثار راه یافته به جشنواره اعلام می شوند.
همچنین در22 بهمن 1397 تا 4 اسفند 1397 برگزاری جشنواره و اجرای زنده آثار در نظر گرفته شده و 4 اسفند 1397 مراسم اختتامیه برگزار میشود.
همچنین نشانی دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کوربن، کوچه مهبد، پلاک 10 ، طبقه اول به همراه کد پستی1133734913 و شماره تلفن های 66754696 – 66700820اعلام می شود.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *