شناسه خبر: 14657 منتشر شده در مورخ: 1397/7/30 ساعت: 08:56 گروه: دانش و فن آوری  
دسترسی بهتر به محتوای وب برای افراد کم توان ممکن می شود

دسترسی بهتر به محتوای وب برای افراد کم توان ممکن می شود

امکان دسترسی بهتر به محتوای وب برای افراد کم­ توان، با تصویب استاندارد ملی در حوزه دسترس پذیری محتوای جهان وب، فراهم شد.

به گزارش ایران سپید سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای فعالیت­های کارگروه مشورتی، مناسب­ سازی و توسعه دسترسی و بهینه­ سازی وضعیت دسترس­ پذیری افراد توان­ خواه به کمک فناوری­های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، نسبت به ملی کردن استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ اقدام کرد.

استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ در پانصد و نودمین اجلاسیه کمیته ملی سازمان استاندارد در شهریور ماه سالجاری، با شماره «ایران-ایزو-آی ای سی ۴۰۵۰۰ سال ۱۳۹۷» با عنوان «فناوری اطلاعات–راهنمای دسترس‌پذیری محتوای وب کنسرسیوم جهان‌وب (WCAG) - نسخه ۲.۰» مورد تصویب اعضاء کمیته و متخصصان این حوزه قرار گرفت.

دستورالعمل دسترسی به محتوای وب (WCAG) ۲.۰ طیف گسترده­ ای از توصیه­ ها را برای آنکه محتوای وب برای توان­‌خواهان، دسترس پذیرتر باشد، پوشش می­‌دهد.

تبعیت از این دستورالعمل ها، دسترس پذیری به محتوای سایت­ها را برای طیف وسیعی از افراد با معلولیت­های نابینایی و کم­‌بینایی، ناشنوایی و کم­‌شنوایی، معلولیت­های یادگیری، محدودیت­های شناختی، حرکت محدود، معلولیت گفتاری، حساسیت به عکس و ترکیبی از این معلولیت­ها فراهم می­ سازد.

منبع مهر

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *