شناسه خبر: 14629 منتشر شده در مورخ: 1397/7/28 ساعت: 08:41 گروه: اجتماعی  
انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان/درخواست از شرکت ها برای همکاری

انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان/درخواست از شرکت ها برای همکاری

چند سال قبل انجمنی برای اشتغالزایی و حرفه آموزش نابینایان شکل گرفت و امروز این انجمن کارگاهی را برای اشتغال و بسته بندی این افراد راه اندازی کرده است.

به گزارش ایران سپید  انجمن نابینایان تجلی توانایی و تجربه ری در سال ۱۳۹۳ با همکاری هیات مدیره ای که همگی آنها از مجموعه نابینایان می باشند با هدف اشتغالزایی برای این قشر راه اندازی شد و با مجوز سازمان بهزیستی ادامه کار می دهد.

اصلی ترین هدف انجمن حول محور کار آفرینی و کمک های مقطعی نیز به دوستان نابینا می کند. که در حوزه ی تحصیل ازدواج و ... است.

علی رضا سلامی در باره فعالیت این انجمن تجلی گفت: با عنایت به توانمندیهای کلامی نابینایان حوزه فروش تلفنی بهترین شغل و البته سخت ترین در مقایسه با حوزه های مختلف بازار یابی از جمله بازاریابی اینترنتی و حضوری که با حوزه فروش تلفنی را برای دوستانمان بهتر دانستیم کارمندان این بخش آموزش های مختلفی را در طول کار خود در رشته های فن بیان زبان بند و فن مذاکره که مرتبط به این کار است طی می کنند.

به گفته وی ، در مجموع ۲۵ نفر در این حوزه مشغول بکارند که ۱۳ نفر آنها افراد با آسیب بینایی هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان تجلی تاکید کرد: از دیگر بخش های این مجموعه قسمت بسته بندی کالاست که دوستان ما  محصولات مختلفی را بسته بندی کرده و برای ارسال  به واحد حمل و نقل تحویل می دهند.

 

سلامی گفت: وجه تمایز ما با شرکت های دیگر در این است که در  واحد انبار دو نفر از دوستان نابینا و کم بینا بایکدیگر همکاری می کنند و با استفاده از رایانه مجهزبه نرم افزارهای نابینایان به خوبی موجودی انبار را ثبت و ضبط کرده ه و حساب آن را نگه می دارند.این نهاد مردمی در بخش اداری خود از توان یکی از خانم های نابینا برای رفع و رجوع امور جاری انجمن استفاده می کند که با استفاده از رایانه می تواند حتی کارهای پرسنلی کارمندان را انجام داده و بر ورود و خروج آنها نظارت کند در ضمن تمامی کارهای تایپ و نوشتن نامه ها و کار های اداری انجمن تحت نظارت ایشان به خوبی انجام می شود.

وی همچنین از همکاری این انجمن با شرکتها و کارگاهها خبر داد و اظهار داشت: انجمن تجلی در تفاهم نامه ایی که با بعضی از کارگاهها و شرکت ها داشته است کارهای بسته بندی و مونتاژ را از آها دریافت کرده و کار بسته بندی و مونتاج آن را دوستان نابینا با سرعت و دقت به خوبی انجام می دهند و آنها را به همان شرکتها تحویل می نمایند و در ازای آن کارمندان کارمزد دریافت می کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن، اهداف مهم این مجموعه حفظ و نگهداری  اشتغال فعلی  حمایت از  مشاغل خانگی نابینایان ایجاد آموزش متناسب با توانمندهای آنهاست.

وی همچنین از همه شرکت ها و کارگاه هایی که محصولاتی برای بسته بندی و مونتاژ دارند و قصد برون سپاری آنها را  دارند درخواست کرد با این نهاد مردمی همکاری کنند و همچنین از دوستان معلول که در حوزه ی صنایع دستی فعالیت می کنند دعوت به همکاری می شود تا برای بازاریابی دست آورد های خود محصولات خود را به این انجمن معرفی کنند. به نقل از مهر

 
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *