شناسه خبر: 14619 منتشر شده در مورخ: 1397/7/25 ساعت: 08:42 گروه: ورزشی  
48 مدال رنگارنگ سوغات ورزش نابینایان از جاکارتا

48 مدال رنگارنگ سوغات ورزش نابینایان از جاکارتا

کاروان «خودباوری و امید» ایران پرونده حضور در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی را با کسب 136نشان رنگارنگ شامل: (51 طلا، 42 نقره و 43 برنز) و صعود یک پله ای به رده سوم جدول رده بندی مدالها بست.

به گزارش ایران سپید ورزشکاران نابینا و کمبینا که در شش رشته ورزشی در این رقابتها حاضر شده بودند، توانستند 15 طلا، 14 نقره، 19 برنز و مجموع 48 نشان رنگارنگ را از اندونزی به ایران سوغات بیاورند. نگاهی آماری به عملکرد کلی کاروان ایران در این دوره، نشان میدهد از لحاظ کمی شمار ورزشکاران حاضر در جاکارتا نسبت به دوره گذشته در اینچئون، تغییر چندانی ندارد، اما تعداد مدالهای کسب شده گواهی میدهد تنها با افزایش هشت نفری ورزشکاران، 16 مدال بیش از دوره قبل صید شده است. ایران در بازیهای 2014 اینچئون با 200 ورزشکار 120 مدال کسب کرده بود. البته یکی از اتفاقات این رویداد، حذف دو رشته فوتبال هفت و پنج نفره از سوی میزبان بود که در دوره قبل هر دو رشته طلایی شده بودند. چه بسا حضور این دو رشته در جاکارتا، میتوانست سکوی دومی مسابقات را نیز از آن کشورمان کند. عملکرد ورزش نابینایان در این بین مثال زدنی بود. تعداد مدالهای طلا و برنز ورزشکاران آسیب بینایی در این دوره به بیش از 100 درصد افزایش یافت. در واقع نابینایان، 3 مدال طلای گوانگژو 2010 و 7 طلای اینچئون 2014 را به 15 طلا در جاکارتای 2018 افزایش دادند. همچنین 9 برنز اینچئون، به 19 برنز در اندونزی افزایش یافت. تعداد مدالهای نقره ورزشکاران نابینا نیز از 19 عدد در کره جنوبی به 14 عدد در جاکارتا کاهش یافت که مهمترین عامل آن، تبدیل نشانهای نقره در دو و میدانی به مدال خوشرنگ طلا بود. توجه کیفی به مدالهای ایران از دیگر نکات مهم این دوره از بازیهاست. کاروان کشورمان که در دوره گذشته با کسب 37 مدال طلا در جایگاه چهارم قرار گرفته بود، در این دوره با 51 حضور موفق در فینال بازیها و کسب نشان طلا، توانست عنوان سومی را از ژاپن پس بگیرد. این جایگاه در شرایطی حاصل شد که تا واپسین ساعات مسابقات، ایران در رتبه دوم قرار داشت و کره جنوبی تنها با اختلاف 2 مدال طلا بالاتر از ایران قرار گرفت. اضافه شدن 14 مدال طلا به کارنامه کاروان ورزشی ایران در این برهه، قابل توجه است و این مهم زمانی محقق شد که برخی از ورزشکاران موفق شدند نشانهای نقره خود را به طلا ارتقا دهند. ورزشکاران کشورمان که در اینچئون 52 نقره تصاحب کرده بودند، در جاکارتا با کاهش 10 مدالی، آن را به عدد 42 رساندند. کاروان ایران در کسب مدال برنز نیز جهشی 12 مداله داشته و تعداد سکوهای سوم ایران در این دوره از رقابتها از 31 عنوان سومی اینچئون، به 43 عنوان در جاکارتا افزایش یافت. در شمارگان آتی، عملکرد رشته های مختلف ورزش نابینایان در این دوره را به صورت جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *