شناسه خبر: 14614 منتشر شده در مورخ: 1397/7/24 ساعت: 08:40 گروه: اجتماعی  
بخشی از خیابان انقلاب برای معلولان مناسب سازی می شود

بخشی از خیابان انقلاب برای معلولان مناسب سازی می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخشی از خیابان انقلاب به عنوان محور پایلوت در آینده به گونه ای برای معلولان مناسب سازی خواهد شد که تمامی مسیرهای تردد از جمله پیاده راه، ایستگاه های اتوبوس و ورودی ساختمان های عمومی برای اقشار معلول دسترس پذیر باشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، زهرا نژادبهرام در جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری افزود: شهرداری باید در زمینه مناسب سازی، سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسب انجام دهد تا جبران و کمبود در این حوزه برطرف شده و به شهر زیست پذیر دست یابیم. 

وی اظهارداشت: شورای شهر تلاش می کند تا ستاد مناسب سازی به منظور دستیابی به اهداف در مسیر اصلی خود قرار گیرد. 

*مناسب سازی شهر در آینده نزدیک
پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مناسب سازی شهر یکی از برنامه های مدیریت شهری است گفت: 30 درصد جامعه مخاطب مناسب سازی فضاهای شهری هستند. 
وی با تأکید بر اینکه باید امکان حضور ناشنوایان، نابینایان، سالمندان، کودکان و افرادی که در استفاده از فضاهای شهری با مشکل مواجه هستند فراهم شود اظهارداشت: به این منظور باید فعالیت های محلی و ملی شهر هم سو باشد زیرا پروژه هایی که پس از ساخت به مناسب سازی آن توجه می شود با پروژه هایی که در حین طراحی آن، مناسب سازی مورد توجه قرار می گیرد تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. 
معاون شهردار تهران با اشاره نقش آموزش های دانشگاهی در این باره افزود: به دلیل نقص در آموزش، برخی از مهندسان به اهمیت مبحث مناسب سازی برای شهروندان معلول بویژه در ساختمان های با درجه اهمیت بالا واقف نیستند در حالی که در برخی از دانشکده های معماری خارج از کشور به منظور نهادینه شدن اهمیت توجه به حقوق این قشر، استادان معماری دانشجویان را مجبور می کنند یک روز کامل را با ویلچر یا با چشمان بسته در برخی فضاهای شهری تردد کنند تا در ذهن آنها حک شود که با طراحی یک یا دو پله اضافی تا چه میزان امکان استفاده هرچه بیشتر از فضاهای شهری را برای برخی از افراد کم توان جامعه محدود می شود. 
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا مرز مالکیت شهروندان از دیوار ملک فراتر بوده و مسئولیت پیاده رو و فضای سبز آن را هم شامل می شود افزود: به منظور شروع جریانی جدید و قانونی کردن آن لازم است اقداماتی به منظور امتداد مرز پایان کار تا پیاده روها انجام شود زیرا این مساله تاثیرات قابل توجهی در افزایش کیفیت فضاهای عمومی شهر و حذف موانع از مسیرهای معلولان خواهد داشت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *