شناسه خبر: 14510 منتشر شده در مورخ: 1397/7/17 ساعت: 09:07 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی معابر برای جانبازان و معلولان پس از حدود ۲ دهه محقق نشده است

مناسب‌سازی معابر برای جانبازان و معلولان پس از حدود ۲ دهه محقق نشده است

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ۱۷ سال پیش در برنامه سوم توسعه برای مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها ۳ سال فرصت داده شد اما هنوز بسیاری از ساختمان‌های اداری آسانسور و بالابر ندارد و ویلچر از درب‌ها به سادگی عبور نمی‌کند.

به گزارش ایران سپید  غلامرضا یاوند عباسی در نشست هم‌اندیشی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرچک با تأکید بر طراحی سیما و منظر شهری با ارزش‌های ایثارگرانه و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی‌های ایثار در یک شهرستان می‌تواند با نقش یک شهرستان در دوران دفاع مقدس و یا دوران انقلاب منطبق باشد.

وی با بیان این که نباید فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس بلوکه شود تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید وارد جامعه شده و اخلاق و رفتار ما منطبق با ارزش‌های ایثارگرانه شود باید در شهرستان‌ها به این سمت هدف‌گذاری شود که به عنوان مثال در اهدا عضو و یا مدرسه‌سازی، خدمت به محرومان، ارائه خدمات رایگان پزشکی، راه‌اندازی کمپین‌ها و غیره پیشرو باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی را از مهم‌ترین مسائل دانست و افزود: کشور ما به سوی کهنسالی پیش می‌رود بنابراین باید مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی تبدیل به یک نهضت شود که عدم مناسب سازی جزو بدسلیقگی‌ها است.

عباسی بیان کرد: در برنامه سوم توسعه 17 سال پیش تدوین شده بود برای مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها 3 سال فرصت داده شد اما هنوز بسیاری از ساختمان‌های اداری ما آسانسور و بالابر ندارد سرویس بهداشتی فرنگی ندارد و ویلچر از درب‌ها به سادگی عبور نمی‌کند و رمپی برای ورود جانبازان و معلولان قرار داده نشده است.

وی ادامه داد: در قانون مجازاتی برای ادارات و اماکنی که از مناسب‌سازی قصور می‌کنند در نظر گرفته شده است، که حتی انفصال از خدمت نیز جزو این مجازات است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بر لزوم فراهم کردن امکانات برای معلولان و جانبازان تأکید کرد و گفت: گاهی تابلوهای مغازه‌ها طوری قرار می‌گیرند که روشندلان در هنگام عبور به آن‌ها برخورد می‌کنند متأسفانه موزائیک‌های بریل ویژه روشندلان در کف پیاده‌روها کار نمی‌شود، نبود دانش، انگیزه و درک درست از اهمیت مناسب‌سازی اماکن و معابر از چالش‌های مهم مناسب‌سازی معابر است.

عباسی اظهار داشت: 3 گروه مخاطب خدمات‌رسانی‌های ما هستند که گروه نخست ایثارگران خود ادارات، دوم ایثارگران مراجعه‌کننده به ادارات و گروه سوم ایثارگران جامعه هستند که باید در هر اداره‌ای تابلو مراجعه ایثارگران قرار داده شود باید برای قشر سوم که به ادارات مراجعه نمی‌کنند نیز برنامه داشته باشیم و به آن‌ها خدمات و سرویس بهتری ارائه دهیم. به نقل از تسنیم

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *