شناسه خبر: 14507 منتشر شده در مورخ: 1397/7/16 ساعت: 17:00 گروه: ورزشی  
کسب دو مدال برنز در روز نخست مسابقات جودوی نابینایان

کسب دو مدال برنز در روز نخست مسابقات جودوی نابینایان

رقابت های جودوی نابینایان و کم بینایان امروز در دو وزن برگزار شد و میثم بنیطباء و رضا غلامی هر دو جودوکار نابینای کشورمان به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از جاکارتا: صبح امروز ابتدا میثم بنی‌طبا در وزن 60- کیلوگرم مقابل نماینده مغولستان به برتری رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نمازوف از ازبکستان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. بنی‌طبا پس از شکست مقابل قهرمان ازبک که سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی و پارالمپیک را در کارنامه خود دارد، برای کسب مدال برنز، نماینده هندوستان را شکست داد و صاحب گردنآویز برنز شد.
او در یک مبارزه سخت و نفس گیر که تا ثانیه های پایانی با تساوی در جریان بود، توانست در ۲۰ ثانیه آخر با امتیاز ایپون از سد حریف خود بگذرد.
در وزن 66- کیلوگرم رضا غلامی ابتدا مقابل تران ویت هانگ از ویتنام پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله به نیگماتوف از ازبکستان باخت و نتوانست فینالیست شود. غلامی برای کسب عنوان سومی، 
در کمتر از یک دقیقه نماینده کشور چین را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.
قول مدال طلای پارالمپیک توکیو را به مردم ایران می دهم
میثم بنیطباء پس از کسب مدال برنز گفت: ما یکسال تمام با بهترین کادر فنی و سرمربی کشور تمرینات و اردوهای تدارکاتی برگزار کردیم و مسابقات  وزن ۶۰ کیلو سطح بالایی داشت تا جایی که سه مدعی قهرمانی در این وزن بودند و قرعه من در نیمه نهایی به قهرمان پارالمپیک از ازبکستان خورد و در نهایت در یک دقیقه پایانی نتیجه را واگذار کردم.
وی با بیان اینکه سطح بینایی وزشکار ازبک بهتر از من بود گفت: من نابینای مطلقم اما او یک بینایی نسبی دارد و این امر موجب برتری وی بود. من تمام نقشه مربیان را اجرا کردم اما روی یک غافلگیری مغلوب نامازوف ازبک شدم.
وی در ادامه تصریح کرد: مدال برنز پایان کار ورزشی من نیست بلکه هدف نهاییم برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب مدال طلا است و قول این مدال را به مردم ایران و خانواده ام خواهم داد. از این جهت به مدال طلای خود باور دارم، چرا که میدانم مربی با دانشی  دارم که سطح وی از تمام مربیان این تورنمنت بالاتر است.
عملکرد کلی جودوکاران در روز نخست راضی کننده بود
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان ایران در پایان روز نخست بازی های جودو گفت: ارزیابی کلی مسابقات و حریفان دو جودوکار ایرانی در روز نخست مسابقات نشان از آن دارد که آنان از تمام توان خود برای موفقیت استفاده کردند. 
محمد رضا حاج یوسف زاده با اشاره به رقابت سنگین میثم بنی طباء با حریفان گفت: کار میثم بنی طبا ارزش یک مدال طلا داشت زیرا وی در جرگه جودو کاران نابینای مطلق قرار دارد اما حریف عنوان دار او از ازبکستان دید نسبی داشت و همین امر باعث شد تا میثم نتواند مدال طلا کسب کند. البته در سوی دیگر حریف ازبک قهرمان جهان و پارالمپیک ریو 2016 بود. شاهکار بنی طباء زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که از چهار نفر حاضر در سکو سه نفر دید کمی داشتند اما میثم نابینای مطلق بود.
وی تصریح کرد:  اما انتظار من از رضا غلامی بیش از کسب یک مدال برنز بود و وی می توانست عنوانی بهتر را از آن خود کند. البته این سخن من به معنای نادیده گرفتن کار بزرگ غلامی نیست  ولی در ذهن من توانایی غلامی بیش از مدال برنز بود .
حاج یوسف زاده با بیان اینکه در یکسال گذشته برنامه های فراوانی برای موفقیت این ورزشکاران در دستور کار قرار گرفته  اظهار داشت: امیدوارم تیم نتیجه لازم را بگیرد و فدراسیون نابینایان از عملکرد من و بچه های تیم راضی باشند. قراردادم تا پایان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است و در صورت تمایل فدراسیون می توانم در خدمت تیم ملی جودوی نابینایان باشم.
وی در زمینه ظرفیت های ورزشکاران حاضر در بازی های پاراآسیایی 2018 گفت: با توجه به شناختی که از میزان عملکرد ورزشکاران در چند سال گذشته پیدا کردم می توانم بگویم نه تنها این عزیزان توانایی کسب مدال طلای بازی های پاراآسیایی دارند بلکه می شود روی مدال طلای آنان در پارالمپیک 2020 توکیو حساب باز کرد.
امیر سرمدی
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *